Ocena samochodu: Nissan X-Trail

nadwozie:
SUV 5 drzwiowy
generacja:
2002-2007
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
2184
rodzaj:
osobowy
wersja:
2.2 dCi Comfort +
rok produkcji:
2006
przebieg:
170000
ocenia:
Hieronim Berbelek
kierowca od lat:
15
miał dotychczas:
4 samochody
   ocena łączna:

4.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
9.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Ergonomia wnętrza i deski rozdzielczej jest rewelacyjna. Genialne jest usytuowanie ogrzewanych/chłodzonych pojemników na napoje. Bardzo łatwo przyzwyczaić się do zegarów na środku. Dzięki ich niekonwencjonalnemu ustawieniu zyskujemy za kierownicą bardzo użyteczny schowek z gniazdkiem samochodowym. Dzięki temu podłączając nawigację lub tel nie ma problemu z ciągnącym się wszerz kabiny przewodem zasilania. Generalnie ergonomai to bardzo duży plus tego auta.
zaleta
Całkiem nieźle radzi sobie w trudniejszym terenie terenie,pod warunkiem że nie musimy jechać na pół-sprzęgle. Auto doskonale radzi sobie na nieodśnieżonych drogach i na drogach gruntowych/szutrowych zalanych wodą. Jednak nie warto pchać się nim na bezdroża.
Wady:
zaleta
Wykonanie wnętrza. Mino że bardzo ergonomiczne, to jednak bardzo plastikowe i mało estetyczne. Z drugiej strony dzięki temu można je łatwo wyczyścić.
zaleta
Głośny. Powyżej 90 km na godzinę, w długiej trasie poziom hałasu w kabinie staje się nieco męczący.
zaleta
Problemy z rozruchem silnika podczas mrozów - nawet niewielkich.
zaleta
Wspomaganie kierownicy działa dość niemrawo. Trzeba włożyć trochę siły.
zaleta
Nagrzewanie/klimatyzacja pozostawiają sporo do życzenia. Mam wrażenie że klimatronik działa z dość małą dokładnością. Szczególnie przy dużych mrozach (poniżej -10st.) upiera się by wiać bardzo ciepłym powietrzem i nie da się go zmusić by wiał tylko lekko ciepłym. W zasadzie regulacja sprowadza się do dwóch stanów: albo podgrzewa mocno powietrze, albo daje takie jakie jest na zewnątrz. Jest to irytujące, szczególnie gdy jestem ciepło ubrany. Natomiast gdy jest bardzo ciepło (powyżej 25st.) klimatyzacja nie daje rady i nie schładza wnętrza do komfortowej temperatury. W przedziale -10st. do 25st. klimatronik zachowuje się poprawnie.
Podsumowanie:

X-trail to przyjemne auto

X-trail to przyjemne i względnie bezawaryjne auto. Po przejechani 170 000km grubsze naprawy jakich dokonałem to: intercooler, zaciski i tarcze z tyłu, turbina. Znając życie dopiero teraz zacznie coś wyłazić. Bardzo cenie sobie ergonomię X-traila, a do wyglądu wnętrza się przyzwyczaiłem. Irytuje mnie jedynie dość duży poziom hałasu w kabinie podczas jazdy szosowej. Po 200km przejechanej drogi, zaczyna być nieco męczący. Generalnie polecam samochód, choć przestrzegam tych, którym myślą (tak jak ja, gdy kupowałem to auto), że X-Trail jest tańszym substytutem samochodu terenowego. Nie jest i w trudnym terenie radzi sobie bardzo słabo. Jeśli jednak nie zjeżdżamy z utwardzonych dróg (nawet tych w fatalnym stanie, z dziurami, głębokimi kałużami czy nieodśnieżonych), auto z pewnością sobie poradzi.