Ocena samochodu: Mitsubishi Space Gear

nadwozie:
VAN 5 drzwiowy
generacja:
1995-2002
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1997
rodzaj:
osobowy
wersja:
2.0 Motion
rok produkcji:
2000
przebieg:
120000
ocenia:
Diomedea@wp.pl
kierowca od lat:
6
miał dotychczas:
2 samochody
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
13.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
10.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Komfortowe, wzorowe warunki dla pasażerów, znakomite wykończenie wnętrza, ergonomia.
zaleta
Doskonała widoczność w lusterkach bocznych, także w tylnym.
zaleta
Obszerność przestrzeni w części pasażerskiej. Kapitańskie obracane fotele.
zaleta
Auto ma ponad 180 cm wysokości, więc widzi się wszystko z góry, co ułatwia jazdę.
zaleta
Nietuzinkowy wygląd, piękna sylwetka, niepowtarzalny design. Niska cena (za mój naprawdę zadbany model zapłaciłem 13 tys.)
Wady:
zaleta
Kierowca nie ma wiele miejsca dla siebie. Mam nieco ponad 1,80 i zastanawiam się, jak czułby się ktoś znacznie wyższy i większy. Fotel kierowcy mógłby odsuwać się dalej (lubię jazdę w innej pozycji, tu musiałem się dostosować). A! Moim zdaniem kierownica jest dla dłoni Japończyków, moje źle sobie z nią radzą, przekrój jest mały i w kształcie kropli wody, więc źle się ją trzyma. Rada - obszyć skórą wysokiego gatunku. I jeszcze jedno - po deszczu zdarzyło mi się, że po wejściu do auta, stopa lewa ześliznęła i się z pedału sprzęgła (kilkakrotnie). Rada - chłonne dywaniki zamiast gumowych. I jeszcze jedno. Prawa stopa (mam duża i szeroką) nie ma dobrego oparcia (proszę mi wierzyć, że tak jest i pragnienie tempomatu jest przez to dominujące), więc przy oszczędnej jeździe i puszczaniu na biegu gazu z górki, noga nie odpoczywa, bo jest w zawieszeniu. Dziwne, ale tak właśnie jest.
zaleta
Nieco szerokie słupki boczne, które utrudniają widoczność. Trzeba na to uważać, by nie spowodować kolizji. Po takiej jednak poprawce w myśleniu, można się do tego przyzwyczaić i nieco wychylać, gdy potrzeba. Minus to także mała ilość schowków, które nie są zbyt pojemne. Jest co prawda ciekawa "kuweta" pod siedzeniem pasażera, ale raczej na apteczkę i rzeczy, których nie wyciągamy na co dzień.
zaleta
Brak czujnika temperatury wewnętrznej i zewnętrznej, co przy klimatyzacji auta (dwustrefowej, niezależnie regulowanej przez pasażerów) jest mało przyjemne. od czego są jednak gadżety w sklepach.
zaleta
Duży promień skrętu, co utrudnia zawracanie, ale w końcu to większy samochód i rozstaw osi inny niż w osobowym.
zaleta
Moim zdaniem zbyt silna dwójka, za mało elastyczna trójka, co przy spokojnej jeździe w mieście powoduje "przymus" zmiany biegu z 2 na 3 podczas zakrętów w ulicę. Efekt jest taki, że kiedy chcę skręcić zastanawiam się, czy zrobić to na dwójce (tak prowadziłem Astrę II) czy na trójce, na której przy niskiej prędkości auto się dusi.
Podsumowanie:

Mitsubishi - zdecydowanie tak. O ile ktoś zechce go sprzedać w wersji Motion:-)))

Moja wersja Motion (najwyższa) jest piękna i mimo sporego zużycia (przed wymianą układu wydechowego i regulacją, o czym wiedziałem, kupując auto, samochód spalał 16/100 w mieście) tym autem chce się jeździć. Nie jest to demon szybkości ani przyspieszania, jednak z pewnością poradzi sobie z obciążeniem i długimi podróżami. Dobrze ustawione światła pozwalają też komfortowo podróżować nocą, czego wielu nie lubi (na przykład ja). W mieście radzi sobie dobrze dzięki dynamicznej dwójce, co jednak może być wadą przy chęci łagodnego skręcania o 90 stopni. Silnik jest, co ciekawe, ustawiony wzdłużnie i pracuje cicho, choć od 110 km/h jest już lekki hałas w kabinie. Nie jest jednak uciążliwy. Mimo dwóch ton na czterech kołach wyprzedza się sprawnie, choć trzeba założyć, że przyspieszenie nie jest powalające, więc te dodatkowe pięć sekund trzeba mieć w zapasie. Auto parkuje się ciężej w wąskich ulicach, parkingach, gdyż większy jest promień skrętu. Już parę razy odpuściłem sobie kopertę czy dogodne miejsce przy wysokim krawężniku. Rekompensatą są suwane drzwi, które ułatwiają życie pasażerom (a nierzadko kierowcy:-) Części nie są drogie, choć mogą być kłopoty z zamiennikami. W firmie montującej haki zaproponowano mi cenę 650 - 700 za montaż wraz z hakiem. Nowy kupiłem w gdańskiej hurtowni za 350 zł. Robocizna jakieś 100 zł, więc trzeba szukać sposobów na obniżenie kosztów. Jeśli ktoś będzie chciał, abym podzielił się moją wiedzą o ty modelu, którego użytkuję na co dzień, proszę pisać: diomedea@wpl. Sam byłem w kropce szukając auta, potem próbując śledzić dostępne w necie informacje na temat tych samochodów (a są wielką rzadkością na naszych drogach - wersji Motion jeszcze nie widziałem), więc wiem, jak to jest. Zaznaczam, że nie jestem żadnym mechanikiem, a zwykłym użytkownikiem, choć ciut bardziej świadomym technicznie, więc moja wiedza jest czysto praktyczna:-) LB