Ocena samochodu: Jeep Grand Cherokee

nadwozie:
SUV 5 drzwiowy
generacja:
1993-1999
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
5210
rodzaj:
osobowy
wersja:
5.2L Limited aut.
rok produkcji:
1997
przebieg:
250000
ocenia:
McKoch
kierowca od lat:
26
miał dotychczas:
11 samochodów
   ocena łączna:

4.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
3.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
średnie spalanie po mieście:
22.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
18.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Bardzo wytrzymały, Silnik nie do zajechania. Skrzynia biegów, jeżeli pilnuje się oleju i nie przerzuca RxD gdy koła jeszcze się toczą, niezniszczalna.Dzielny w terenie przy zachowaniu komfortu jazdy.
zaleta
Prosta konstrukcja, wdzięczny samochód dla osób lubiących samodzielnie naprawiać
zaleta
Obecnie łatwy dodtsęp do zamienników w rozsądnych cenach i sporo używnych częsci
zaleta
Wdzięczny do liftu. łatwo kupic kity. Można spokojnie liftować do 3,5"
zaleta
Stosunkowo bezawaryjny. Najszybciej zużywają się elementy układu chłodzenia. Chłdnica, pompa, ale są łatwo dostępne a wymiana stosunkowo prosta.
Wady:
zaleta
Miękkie zawieszenie oryginalne. Najlepiej wymienić spręzyny i amorki
zaleta
Niektóre proste naprwy wymagają demontażu okolicznego osprzętu z uwagi na brak dostępu
zaleta
Brak miejsca na butlę LPG i musi zajmować część bagażnika. U siebie zamontowałem kratkę i wtedy zyskałem potęzna przestrzeń bagażową
zaleta
Oryginalna chłodnica gnije po ok 10 latach. Pompy wody zamienniki sa róznej jakości. Ja musiałem wymienić dwa razy.
zaleta
Po lifcie i wyminie kół na większe drastycznie spada żywotność piasty przedniej (łożysko). Ponoć półosie nie wytrzymują kół 33" ale tego nie wiem ze swojego doświadczenia a tylko z opowieści
Podsumowanie:

Za obecne ceny, warto do katowania w terenie.

Miałem to auto od 2006 do 2013. Przebieg 126 tys przy kupnie i 238 tys przy sprzedaży. Naprawy: chłodnica i pompa wody padły jako pierwsze. Ostatnio wężyk bypass układu chłodzenia - drobnostka, guma ma prawo się zestarzeć po 16 latach, ale trudny dostęp do wymiany trzeba wybudować pompę wody, alternator, kompresor limy i popmpę wspomagania. cały dzień roboty. Poza tym konstrukcja na prawdę bardzo udana a w porównaniu do dzisiejszych aut, na prawdę niezawodna. Biorąc pod uwag wiek to ilość napraw nie wielka. Poza tym auto z doskonałych materiałów. nigdy nie urwałem żadnej śróby, żadna śróba nie była zapieczona. Praktycznie zero korozji w 16letnim aucie. W porównaniu np do Patroli w których wszystkie silniki mają ogrone problemy z głowicami, uważam że Jeep zj jest z niezrozumiałych powodów niedoceniany. Mocna konstrukcja świetnie sprawdza się w terenie. A silnik i skrzynia to moim zdaniem mistrzostwo świata. Trzeba tyko pilnować płynów. Awarie skrzyni biegów jedyna o jakiej słyszałem była spowodwana przerzucaniem D na R bez kompletnego zatrzymania pojazdu podczas manewró na podwórzu. Serdecznie polecam ten samochód.