Ocena samochodu: Jaguar S-Type

nadwozie:
SEDAN 4 drzwiowy
generacja:
1999-2002
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
3996
rodzaj:
osobowy
wersja:
4.0 V8 aut.
rok produkcji:
2001
przebieg:
180000
ocenia:
eRGie
kierowca od lat:
20
miał dotychczas:
11 samochodów
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
16.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
13.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
klasyczna sylwetka
zaleta
jakość materiałów użytych we wnętrzu
zaleta
duża dostępność części w internecie w nie szokujących cenach
zaleta
moc i prowadzenie - szczególnie w zakrętach
zaleta
regularnie serwisowany nie sprawia żadnych kłopotów, silnik prostej konstrukcji bez żadnych udziwnień technicznych z nie wysiloną mocą
Wady:
zaleta
mimo sporych rozmiarów,mało miejsca z tyłu
zaleta
twarde zawieszenie nie nadaje się na zbyt dziurawe drogi
Podsumowanie:

Nie dla każdego.

Posiada te auto ponad 5 lat. Przejechałem nim ok.60tys.km. Przez ten cały czas,nie miałemz nim żadnych problemów, a jedyne częsci które w nim wymieniałem to te związane z eksploatacją tj,klocki, tarcze oraz niektóre elementy zawieszenia. Części są łatwo dostępne i nie szokujące ceną. Porównywalne z audi,bmw itp. Silnik starej konstrukcji z czasów kiedy ekologia nie zabiła jeszcze motoryzacji, jest łatwy w serwisowaniu oraz trwały i zaprojektowany na wieczność jak to w dawnych czasach bywało. Nie ma nic wspólnego z dzisiejszymi konstrukcjami które po 5latach wymagają kosmicznie drogiego remontu. Ponadczasowa sylwetka gwarantuje że przez lata będzie zwracał na siebie uwagę a z czasem uzyska status klasyka.Na parkingu wielokrotnie stał obok kilkukrotnie droższych od niego modeli bmw,merców...ale to właśnie on zwraca uwagę przechodzących. Najlepiej nadaje się jako 2gie auto w rodzinie, bo miejskie korki to nie jest jego naturalne środowisko. Osoby które napalą się na to że można kupić go za nie wysokie pieniądze a ich budżet wystarcza np. na golfa IV,niech lepiej wybiorą to 2gie rozwiązanie. To nie jest auto na którym można oszczędzać na serwisowaniu. Dużo negatywnych opinii na jego temat wystawiają właśnie takie osoby,które skusiła niska cena zakupu i chciałyby że serwisowanie będzie na poziomie cenowym matiza. To auto daje: 0% przeładowania elektroniką, 0% zbędnych gadżetów, 0% turbin i innych wyżyłowań oraz 100% satysfakcji i radości z jazdy.