Ocena samochodu: Hyundai ix20

nadwozie:
VAN 5 drzwiowy
generacja:
2010-
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1396
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.4 CVVT 90 KM Comfort
rok produkcji:
2011
przebieg:
5000
ocenia:
Eucar Jot
kierowca od lat:
26
miał dotychczas:
11 samochodów
   ocena łączna:

4.50

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
7.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Harmonijny,atrakcyjny i elegancki wygląd - to jest bardzo ładny i dobrze, konsekwentnie zrobiony design.
zaleta
Jakość wykonania - wnętrze znacznie lepsze niż w Vendze, Clio, Ibizie, Fabii, C3, Note, Jazzie (chaos) Yarisie (nie ma startu!) czy nowej Fieście (tandeta w środku), bez zastrzeżeń wizualnie
zaleta
Użyteczność w mieście i poza miastem (zwrotny i pakowny). Parkowanie "jednym palcem", widoczność niezła, "pakowalność" bagażowa - pełen komfort i dużo możliwości.
zaleta
Komfort jazdy i przestrzeń w środku - zdumiewająca jak na tak mały pojazd.
Wady:
zaleta
Silnik ustępuje znacznie elastycznością konstrukcjom TSI grupy VW - brakuje tego do jazdy w mieście
zaleta
Cena - bez upustów jest ceną zaporową (zalety nie są warte więcej niż 46000PLN) Za więcej niż 50 KPLN warto wybrać segment C.
zaleta
Do charakterystyki wspomagania układu kierowniczego trzeba się przyzwyczaić - jest rzeczywiście mało bezpośrednia, miękka - również na trasie, chociaż nie budzi niepokoju kierowcy co do stabilności toru jazdy.
zaleta
Trochę głośne zawieszenie na wybojach (ale słyszy się to siedząc z tylu, nie zza kierownicy)
Podsumowanie:

Miejski cruiser z klasą

Zalety (ocena: 4): prawie same: Przestrzeń, komfort, praktyczność, zwrotność i oszczędność i kapitalna stylistyka! Niespotykanie przestronny i komfortowy oraz pojemny jak na swoją klasę. Wady (ocena: 4): zdarza się najlepszym: 1. Układ kierowniczy nieco zbyt miękki i pływający - w porównaniu do konstrukcji ze wspomaganiem elektrohydraulicznym, ale w mieście to zaleta. Poza miastem - można się przyzwyczaić i dostosować. 2. Niekonsekwentne wykończenie wnętrza - bardzo dobre materiały sąsiadują z przeciętnymi. 3. Cena zbyt wysoka - w porównaniu do bliźniaczej KIi Vengi. Wnętrze/komfort (ocena: 5): Doskonałe pierwsze wrażenie - wyważone proporcje ekstrawagancji i harmonii, eleganckie i z klasą. Jakość materiałów ogólnie - lepsza niż u konkurencji (w tym Kia). Bardzo dobre siedzenia (sprężyste, komfortowe, trzymające) i tapicerka. No i - ogromne wzdłuż, wszerz i w górę, w porównaniu do sąsiadów z klasy B a także wielu kompaktów. Bagażnik deklasujący konkurencję (440l), trzypoziomowy, bardzo praktyczny z łatwym dostępem i aranżacją. Przesuwane i odchylane siedzenia tylne - dla tych, którzy nie mieszczą się w bagażniku podstawowym albo lubią pospać na tylnym siedzeniu :) Silnik/układ jezdny (ocena: 4): minimalnie brakuje: Zawieszenie komfortowe i sprężyste, układ jezdny trzyma drogę bez zarzutu. Wyboje pokonuje oszczędnie dla jadących w środku - amortyzuje bez kiwania czy wytrząsania. Silnik podstawowy (b,1.4 90 KM) wystarczy do miasta bez piracenia ale i bez mułowatości w manewrowaniu (wyprzedzanie, ruszanie spod świateł) To nie jest jednak pojazd dla miłośników darcia gumy oponowej, oj nie! (i dobrze). Koszty Eksploatacji (ocena: 4): do przeżycia: Chciałoby się oszczędniej - ale w mieście zakorkowanym 7,5/100 wygląda jak na razie nieźle. Reszta to 5 lat gwarancji bez limitu km. Za wcześnie na ocenę. Podsumowanie (ocena: 5): Dla lubiących wygodę, dobrą jakość i estetykę a także pozytywnie oryginalny "look" (oj, patrzą się ludzie na ten samochodzik) - dobry wybór. Duża radość z prowadzenia i korzystania !