Ocena samochodu: Hyundai i10

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
2010-2013
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1086
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.1 SOHC 69KM Comfort
rok produkcji:
2010
przebieg:
25000
ocenia:
rickvandyke
kierowca od lat:
15
miał dotychczas:
2 samochody
   ocena łączna:

3.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
3.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
7.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
5.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Mały, zwinny. Dobry do poruszania się po mieście
zaleta
układ wspomagania kierownicy
zaleta
całkiem wygodne fotele
zaleta
ekonomiczy przy dobrym uzytkowaniu
Wady:
zaleta
BARDZO DROGI serwis
zaleta
lakier z klamek odpada
zaleta
lakier karoserii posiada usterki, ktore tworza rdzawe mikro plamki
zaleta
koła/opny 155/70 R13 to nie jest właściwy rozmiar na nasze drogi
Podsumowanie:

Troche o serwisie

Jako, że wcześniej juz pisałem ocene. Postaram sie teraz uzupełnić informacje nabyte podczas kolejnych kilku tysiecy km. Auto w tym roku po drugim przeglądzie w serwisie. Pierwszy roczny koszt serwisu ASO to nim.750pln. Drugi już 1050pln !!! Dodam, że przy drugim ze wzgledu na mały przebieg nie zostały wymienione swiece. W skład tych kosztów chodzi także obowiązkowe, choć nikt o tym nie informuje, zlecenie sprawdzenia stanu perforacji nadwozia. Jesli sie tego nie zrobi, traci sie gwarancje na lakier. Wymina żarówki lampy przedniej - potrzeba zdjąć przedni zderzak. Dostarczona wraz a utem instrukcja obsługo dot. poprzedniej wersji modelu, w ktorym wystarczylo odkrecic dwie śruby. Tutaj widziałem 3, i oprocz tego cos jeszcze pod spodem blokuje. Pewnie czwarta. Wyminana zarówki w serwisie to 45pln (nie licze kosztu zakupu żarówki). 3-4 wizyty na blacharni u lakiernika (na gwarancji): W lutym zauważyłem spuchnięty lakier na klapie bagażnika, tuż przy krawędzi szyby. Dzięki zlecanej kontroli perforacji nadwozia zrobili to na gwarancji. Ale oprocz tego znalezli więcej usterek w lakierze. Ja mam jasny metaliczny lakier, wiec widac jak na dloni - bardzo male rdzawe plamki. Jakby przebijaly sie przez lakier na zewnatrz. Spuchniec nie bylo. Skonczylo sie lakierowaniem calej klapy. Nie wiem co dalej, bo na drzwiach tez zauwazylem takie plamki. Moze jeszcze w okresie gwarancyjnym da sie poprawic usterki linii produkcyjnej. Klamki byly zle polakierowane.Po wizycie na myjni cisnieniowej potrafił odpaść lakier. Serwis sprowadzil nowe, polakierowal profesjonalnie - jest OK. Spalanie: Miasto w zime: 2osoby (6.5l/100km), 4 osoby (7,3l/100km) Miasto w lecie: 2 osoby (6.0l), 4 osoby (6,6l) Te wartości są praktycznie stałe. Nigdy nie udało mi sie zejść niżej. Podumowujac. Samochod bardzo fajny. Nie patrzac na koszty serwisu - TAK polecam. Choc perypetie z lakierem nasuwaja watpliwosci. Biorac pod uwage koszty serwisu - kupcie KIA Picanto. Koszty serwisu to gora 600pln, czy to pierwszy rok czy drugi. Obsluga serwisowa na wyzszym poziomie. Uogólniając, samochody Hyundai polecam. Myślałem nawet by zakupić Elantre. Ale przez doświadczenia z serwisem (jego kosztami) prawdopodobnie już nigdy nie skusze się na te markę. Przykre.