Ocena samochodu: Ford Focus

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
2001-2005
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1753
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.8 TDDi Comfort
rok produkcji:
2002
przebieg:
320000
ocenia:
kotov
kierowca od lat:
10
miał dotychczas:
3 samochody
   ocena łączna:

4.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
3.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
7.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
6.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Bezawaryjny silnik 1.8 TDDI (90 KM)
zaleta
Średnie spalanie - 6,5 ; a jak się postaramy to 6,0
zaleta
Elastyczność silnika bardzo dobra do miasta.
zaleta
Tanie zamienniki.
zaleta
Rewelacyjne prowadzenie.
Wady:
zaleta
Kiepska, siadająca elektryka - np. przyciski podnoszenia szyb, przełącznik wycieraczek, zwarcia w podświetleniu tablicy z wskaźnikami
zaleta
Rdza na klapie bagażnika - nie do naprawy (trzeba wymienić całą klapę)
zaleta
Dosyć głośny, zwłaszcza przy dużych pędkościach
zaleta
Tylne zawieszenie wytrzymuje na polskich dogach maksymalnie 40000
Podsumowanie:

Wart rozważenia

Auto ma przejechane 320000 km. Zacząłem nim jeździć, gdy na liczniku nabite było 150000 km. Silnik jest nie do zdarcia (1.8 TDDI - 90KM) - ale o niego dbam: co roku przed zimą wymiana oleju, wszystkich filtrów, paliwa na Tesco też nie leję. A propos do tego silnika nie wolno lać paliwa bezsiarkowego. W mieście autko sprawuje się super. Na trasie do 120-130 km/h nie ma problemu, powyżej tej prędkości wyprzedzanie robi się uciążliwe. Autostradą 140 km/h leci bez problemu. Jeżeli ktoś jeździ przepisowo i nigdy nie depcze w gaz za często to jest to ideał. Godne polecenia zwłaszcza dla młodego kierowcy. Prowadzenie i "czucie" tego samochodu jest wzorowe. Konstrukcja silnika jest starsza, nie ma koła dwumasowego, stosunkowo tanie części. Wymieniałem już wszystkie części eksploatacyjne od klocków hamulcowych, przez sprzęgło po rozrząd. Dostępna duża ilość zamienników na każdą kieszeń. Minusy (chociaż może to już kwestia przejechanych kilometrów): 1. Elektryka -siadają takie rzeczy jak: silnik podnoszenia szyb, przełączniki podnoszenia szyb, przełącznik wycieraczek (ten przy kierownicy), podświetlenie zegarów i zwarcia na tablicy, czujniki ABS - większość awarii pojawiła się około 220-250 tysięcy, a usunięcie nie było drogie - jest to upierdliwe po prostu. 2.Zawieszenie tylne (wielowahaczowe) - koszmar. Co 2 lata wymiana (około 40000km) - na 100% tulejki, których jest chyba ze 20 - koszt naprawy od 1000-1500 zł. 3. Rdza na tylnej klapie bagażnika - pod plastikiem i tablicą rejestracyjną - pojawia się po zimie - lód zalega w tych miejscach (wada konstrukcyjna) - nie da się naprawić, trzeba wymienić całą część.