Ocena samochodu: Ford Fiesta

nadwozie:
HATCHBACK 3 drzwiowy
generacja:
2008-
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1242
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.25 Duratec 82 KM Trend
rok produkcji:
2008
przebieg:
10000
ocenia:
rider
kierowca od lat:
5
miał dotychczas:
4 samochody
   ocena łączna:

4.25

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
3.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
8.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Znakomite prowadzenie, zarówno podczas jazdy na wprost jak i na zakrętach. Auto jest bardzo pewne, pozwala kierowcy na wiele. Prowadzi się naprawdę lekko, wspomaganie jest w sam raz a kierownica świetnie leży w dłoniach. Poza tym świetna skrzynia biegów: szybka, precyzyjna, biegi wchodzą leciutko.
zaleta
Światła są naprawdę dobre, odpowiednio oświetlają drogę jak i pobocze.
zaleta
Materiały w aucie są naprawdę dobrej jakości. Do tego bardzo dobra widoczność z wnętrza, i równie dobre, duże lusterka.
zaleta
Wygląd. Zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz auto wygląda świetnie, stylistyka jest agresywna i nowoczesna, dopracowana w szczegółach.
zaleta
Komfort jazdy. Auto jest dość sztywne, ale mimo to prowadzi się komfortowo. Można nim wygodnie podróżować nawet na długich trasach. Fotele, choć są nieco zbyt wąskie, są naprawdę wygodne i dobrze trzymają w zakrętach.
Wady:
zaleta
Silnik. Troszkę za słaby, zużywa troszkę za dużo paliwa. Więcej napisałem w podsumowaniu.
zaleta
Mechanizm przesuwania i odchylania siedzeń przednich, by zająć miejsce z tyłu (mam wersję trzydrzwiową). Baaardzo dziwny. A dokładniej - totalna beznadzieja. Nawet u dealera Forda mechanicy się śmiali, że naprawdę nie wiedzą co też producent miał na myśli.
zaleta
Za duża (zbyt wysoka) przednia szyba. W słoneczne dni to naprawdę przeszkadza gdyż wnętrze auta przez to mocno się nagrzewa.
zaleta
Przełączniki radia i nawiewu są troszkę pomylone stronami. Bliżej kierowcy powinny znajdować się przyciski wybierania stacji radiowych (zamiast zmiany radio/cd/inne funkcje), gdyż częściej się ich używa. Podobnie jest z nawiewem, częściej używa się regulatora zmiany temperatury niż siły nawiewu. A żeby sięgnąć do dalszych przycisków trzeba odrywać plecy od siedzenia.
zaleta
Fotele mogłyby być ciut szersze.
Podsumowanie:

Auto na piątkę

To naprawdę dobre auto, mające kilka drobnych wad (bardziej szczegółów, niedociągnięć). Osobną sprawą jest jednak silnik, uważam że wybierając wersję 82 KM wybrałem chyba najgorzej jak mogłem. To miał być kompromis osiągów z oszczędnością, ale okazał się być co najwyżej przeciętny. Auto jak na trasę jest zbyt słabe - lubię jeździć dynamicznie, więc po prostu nie spełnia moich oczekiwań. Przyspiesza jeszcze w miarę nieźle do 100-120, ale trzeba wysoko "ciągnąć" obroty. Elastyczność jest słaba, wyprzedzanie bez redukcji biegu co najmniej do 4-ki najlepiej sobie odpuścić. Prędkość maksymalna 170 km/h (sprawdzane, więcej nie pojedzie) też czasem ogranicza, biorąc pod uwagę jak duże możliwości ma auto pod względem właściwości jezdnych. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, w mieście (nawet jeżdżąc zgodnie z zasadami Ecodrivingu) nie udało mi się zejść poniżej średnio 8 litrów na setkę - oczekiwałem sporo niższego zużycia po tak małym silniku. Użytkuję auto w dużym, dość zatłoczonym mieście ale to i tak słaby wynik. Krótko mówiąc, osobom lubiącym jeździć dynamicznie polecam wersję przynajmniej 96-konną - miałem okazję nią jeździć, te 14KM więcej naprawdę robi różnicę. Natomiast dla tych, co cenią sobie oszczędność zostają diesle. Wersja benzynowa 68KM - chyba tylko dla spokojnych staruszków co nie wyjeżdżają z miasta. PS. Zużycie w trasie - około 7,1-7,2 l/100 robiłem podczas dosyć agresywnej jazdy z dużą ilością wyprzedzania. Myślę że osobom jeżdżącym spokojnie uda się zejść do 6,5 l/100 lub jeszcze niżej.