Ocena samochodu: Ford Escort

nadwozie:
KOMBI 5 drzwiowy
generacja:
1995-2000
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1597
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.6 Bolero II
rok produkcji:
1999
przebieg:
165000
ocenia:
Salat
kierowca od lat:
8
miał dotychczas:
2 samochody
   ocena łączna:

3.50

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
3.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
3.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
9.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Niezłe wyposażenie (klimatyzacja, ABS, welurowa tapicerka)
zaleta
Dobre prowadzenie
zaleta
Duży bagażnik i spora ilość miejsca
zaleta
Nisko położony maksymalny moment obrotowy
Wady:
zaleta
Kiepski komfort jazdy - samochód ma sztywne zawieszenie, co daje o sobie znać nawet na drobnych dziurach)
zaleta
Skłonność do drobnych usterek
zaleta
Kiepska jakość spasowania elementów nadwozia (skrzypi, trzeszczy i Bóg wie, co jeszcze)
Podsumowanie:

Niezłe auto za niezłe pieniądze

Auto godne polecenia, jeśli komuś nie przeszkadza fakt, że na drogach o jakości niższej niż dobra strasznie czuć wszystkie, nawet najmniejsze dziurki, oraz słychać istną symfonię, którą gra deska rozdzielcza przy dzielnej asyście bagażnika. Przejeżdżanie przez progi zwalniające bywa udręką, choć nie jest to tylko wina auta - cóż bowiem poradzić można na fakt, że w Polsce zazwyczaj instaluje się półokrągłe krawężniki bądź przecięte rury zamiast profesjonalnych spowalniaczy? Z wad warto także wymienić skłonność Escorta do drobnych awarii i usterek - a to padnie cewka zapłonowa, a to zeświruje wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, a to tylna wycieraczka odmówi posłuszeństwa, a to cieknie z pompy układu chłodzenia, a to centralny zamek ma fochy. Ok, auto nie należy do młodzieniaszków, ale takie pierdoły potrafią uprzykrzyć życie kierowcy. Z drugiej strony mamy niezłą precyzję prowadzenia, która potrafi dać sporo frajdy z jazdy, duży bagażnik oraz fajny silnik z nisko położonym maksymalnym momentem obrotowym (już przy 3000 obr./min), co nie jest typowe dla konstrukcji szesnastozaworowych. Podane spalanie to wersja ekonomiczna, tj. jazda z niskimi prędkościami obrotowymi silnika, utrzymywanie stałej prędkości przez możliwie długi czas, a także, w miarę możliwości, hamowanie silnikiem. Osoby preferujące dynamiczną jazdę spokojnie mogą dodać 2l do podanego przeze mnie spalania. Podsumowując: naprawdę warto poszukać zadbanego egzemplarza, gdyż wszelkie zaniedbania mogą potem nam wyjść bokiem (rada ta dotyczy właściwie każdego pojazdu, lecz przy Escorcie nabiera dodatkowej mocy).