Ocena samochodu: Ford Escort

nadwozie:
KOMBI 5 drzwiowy
generacja:
1995-2000
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1753
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.8 D CL
rok produkcji:
1995
przebieg:
305000
ocenia:
Duro
kierowca od lat:
4
miał dotychczas:
2 samochody
   ocena łączna:

3.25

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
2.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
3.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
8.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
5.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Prosty w naprawach.
zaleta
Ładna sylwetka.
zaleta
Po złożeniu tylnej kanapy, całkiem pojemny bagażnik.
zaleta
Dużo części zamiennych, zarówno nowych jak i używanych.
Wady:
zaleta
Głośna praca silnika i drgania na wolnych obrotach przenoszące się na karoserię.
zaleta
Szybko korodująca karoseria, w szczególności progi, nadkola i tylne podłużnice.
zaleta
Ubogo wyposażony.
zaleta
Wymagający szczególnej troski zimną, żeby nie zawiódł nas podczas większych mrozów.
Podsumowanie:

Czy kupić?

Jeśli ktoś ma możliwość tanio kupić, zadbany egzemplarz to mogę polecić, przy zakupie warto sprawdzić w szczególności stan tylnych podłużnic, konkretnie w miejscu mocowania tylnej belki do nadwozia. przy okazji warto zerknąć na stan przewodów hamulcowych zarówno sztywnych jak i elastycznych. Będąc pod samochodem obejrzeć też spód silnika czy nie ma nigdzie wycieków. Częstą przypadłością Escorta jest nieszczelność przekładni kierowniczej na co też warto zwrócić wagę. Objawia się ona grubą warstwą brudu w miejscu łączenia przekładni z kolumną kierowniczą. Samodzielna naprawa jest stosunkowo tania (nowy uszczelniacz w IC ok 10zł) za to bardzo pracochłonna. Będąc jeszcze pod samochodem warto obejrzeć osłony przegubów. Przy pomocy kawałka rury sprawdzić stan tulei wahacza. Typową bolączką Escorta są stuki i puki dochodzące z przedniego zawieszenia. Często pomaga wymiana łączników stabilizatora (polecam MOOG) wraz z tulejami drążka stabilizatora. Stan końcówek drążków kierowniczych i sworzni wahacza możemy ocenić szarpiąc za podniesione koło. Wyczuwalny luz przy szarpaniu góra-dół świadczy o wybiciu sworznia, zaś prawo-lewo końcówki drążka. Warto zerknąć też na stan bieżnika opon który powie nam sporo o zbieżności przednich kół. Przyglądając się przednim kołom zwrócić uwagę na stan klocków hamulcowych, jeśli jeden klocek będzie jak nowy zaś drugi skrajnie zużyty możemy spodziewać się ze zacisk hamulcowy wymaga regeneracji a elastyczny przewód hamulcowy wymiany. W tylnych kołach często pada samo regulator szczęk hamulcowych dlatego sprawdźmy działanie hamulca ręcznego. Jeśli chodzi o korodowanie karoserii, najczęściej rdza pojawia się w miejscach: maska - rant i okolice spryskiwaczy a także w odpryskach spowodowanych przez kamienie; błotniki - krawędź nadkola i przy łączeniu z progami; drzwi - rant, okolice listew ozdobnych i pod uszczelką szyby; błotniki tylne - rant nadkola, wlew paliwa okolice lamp tylnych; klapa bagażnika -rant, okolice szyby, w szczególności dół, mocowanie ramienia wycieraczki, pod tablicą rejestracyjną i pod ozdobną listwą nad nią. Zwrócić uwagę też na miejsca łączeń uszczelek drzwi, tam też lubi "gnić". Siedząc wewnątrz auta sprawdzić działanie dmuchawy czy wszystkie "biegi" chodzą. Problem stwarzają czasem: przełącznik świateł długich często po zmianie na światła mijania pozostaje na światłach długich, kierunkowskazy nie odbijają samoczynnie po odbiciu kierownicy. Ustawione zbyt wysoko obroty na biegu jałowym mogą świadczyć o kiepskiej pracy silnika (drgania) przy obrotach zalecanych. W skrzyni biegów często potrafi wyskakiwać wsteczny bieg i mogą być problemy ze światłami wstecznymi. Na koniec można jeszcze sprawdzić napięcie ładowania bo z nim eskorty też mają nie ciekawie (powinno być ok 14V->). Jeśli znajdziemy egzemplarz bez powyższych wad, śmiało możemy kupować. Escort jest stosunkowo prosty w budowie i mając podstawowe narzędzia wszystko możemy naprawić sami. W internecie można znaleźć dużo wskazówek i porad jak takie naprawy wykonać.