Ocena samochodu: Ford Cougar

nadwozie:
COUPE 3 drzwiowy
generacja:
1998-2001
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
2544
rodzaj:
osobowy
wersja:
2.5 24V
rok produkcji:
1999
przebieg:
200000
ocenia:
Qkji
kierowca od lat:
8
miał dotychczas:
3 samochody
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
średnie spalanie po mieście:
14.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
10.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Bardzo ładna sylwetka
zaleta
Silnik (kultura pracy i piękny dzwięk :)
zaleta
Miejsce (przód) oraz komfort (przód)
zaleta
Pojemny bagażnik
zaleta
Rozsądne zapotrzebowanie na papu (tak i benzynka jak i LPG)
Wady:
zaleta
IMRC
zaleta
Silnik (jak na 1460 KG wagi to mógłby być taki jak w ST200 (co da się uzyskać))
zaleta
Miejsce (tył, przy zamykaniu klapy trzeba uważać żeby nie zabić pasażera)
Podsumowanie:

Cougar po dłuższym użytkowaniu.

Piękne i rzadko spotykane Coupe, potrafi przykuć wzrok. Silnik (V6) raczej udana konstrukcja, poza układem IMRC w którym pada elektronika (dla kogoś kto trzymał kiedykolwiek lutownice koszt naprawy 2 zł :). Samochód przyjemnie się prowadzi, lecz niestety brak mu trochę mocy (powinien być fabrycznie silnik st200, co da się zrobić), do dynamicznej jazdy wystarczy (8,5s do 100 km/h). Piękny dźwięk V6 w którym można się zakochać. Cougar raczej nie należy do awaryjnych samochodów (w czasie mojego użytkowania padły wycieraczki (drobiazg), wąż gumowy magistrali wodnej (używany 100 zł), łączniki stabilizatora (20-45 zł sztuka), IMRC (1.80 zł :P), i podgrzewanie foteli (jeszcze nie sprawdziłem co, nie używam) (czyli w zasadzie nic poważnego jak na 11letni samochód) spalanie benzyna / gaz -> trasa 8,5/10 miasto 12,5/14 -> mieszany gdzieś pośrodku, bardzo zależy od stylu jazdy (można spokojnie zrobić 17l :). W środku dużo miejsca dla kierowcy (wygodny fotel, pełna elektryka + poduszka lędźwiowa) podobnie pasażer z przodu. Niestety tył to inna bajka, wygodny tylko dla osób poniżej 175 cm wzrostu w innym przypadku będzie przeszkadzał niski sufit. Plusem jest także całkiem spory bagażnik. Bardzo przypadło mi do gustu wnętrze Cougara, sam układ przycisków i okrągłe wyloty nawiewu. Niestety jakość plastików oraz połączeń między nimi jest raczej amerykańska, lecz nie razi to w oczy. Fajne jest to, iż nie jest ono takie jak w modeno. Widoczność do tyłu jak to w coupe raczej skąpa, lecz wymuszone jest to sylwetką auta więc minus raczej się nie należy. Czy kupił bym jeszcze raz ten samochód? Raczej tak, gdyż jeszcze mnie nie zawiódł. Wycieczka Polska -> Węgry pokazała mi że ten samochód wręcz kocha połykać kilometry. Jeśli zależy Ci na wyjątkowym samochodzie Cougar spełni twoje wymagania, i odwdzięczy się przy każdym przekręceniu kluczyka. Jeśli chcesz rajdówkę ... no cóż kup rajdówkę :P