Ocena samochodu: Ford C-Max

nadwozie:
VAN 5 drzwiowy
generacja:
2010-
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1596
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.6 EcoBoost 150KM Trend
rok produkcji:
2012
przebieg:
15000
ocenia:
Andy25
kierowca od lat:
56
miał dotychczas:
7 samochodów
   ocena łączna:

5.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
7.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
5.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Łatwy w parkowaniu, dobra widoczność wokół auta - mam 10 czujników parkowania
zaleta
Stosunkowo mało pali benzyny i duża moc w wersji z silnikiem EcoBoost. Duży moment obrotowy jest bardzo odczuwalny przy przyśpieszaniu.
zaleta
Komputer ocenia sposób jazdy: zmianę biegów, płynność jazdy, prędkość na szosie. Podpowiada jak jechać ekonomicznie.
zaleta
Łatwy w przewożenia dużych elementów np roweru - bez zdejmowania koła, dużej kosiarki. Można też szybko składać lub demontować siedzenia.
zaleta
Elektrycznie składane lusterka. Doskonały system ASS.
Wady:
zaleta
Brak świateł ledowych.
zaleta
Trochę niski na drodze gruntowej.
zaleta
Brak szczelinek na karty do tankowania, takich jak miał stary model.
zaleta
Brak gumowej wykładziny na podpórce dla lewej nogi
zaleta
Mało schowków.
Podsumowanie:

Wrażenia z jazdy.

Bardzo dobrze się prowadzi, duża przyjemność z jazdy, wyraźny postęp w stosunku do poprzedniej wersji, którą jeździłem baz awaryjnie przez 8 lat (148.000 km 1,8 benzyna). Pewna jazda na śniegu i lodzie dzięki zastosowanym systemom przeciwpoślizgowym i "HSA" na wzniesieniach. Bardzo polecam silnik EcoBoost 150 KM. Sprężarka jest prawie nie do usłyszenia. Duża moc, mało pali i duży moment obrotowy. Trzeba się przyzwyczaić do jazdy na wyższych biegach, tak jak żąda komputer. Bardzo dobrze działa system wyłączania silnika na światłach Auto-Start-Stop (ASS). Liczę, że nowa wersja C-maxa, będzie też bezawaryjna jak jego poprzednia, ale przeglądy muszą być w serwisie forda. Wg moich obserwacji w ASO i wśród znajomych, jeżeli były jakieś problemy to z silnikami TDCi.