Ocena samochodu: Ford C-Max

nadwozie:
VAN 5 drzwiowy
generacja:
2003-2007
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1753
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.8 TDCi Trend
rok produkcji:
2006
przebieg:
155000
ocenia:
waldek
kierowca od lat:
16
miał dotychczas:
3 samochody
   ocena łączna:

4.25

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
3.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
6.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
5.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Dobre zwieszenie. Stabilny w zakrętach pomimo wyższego środka ciężkości.
zaleta
Niezła ergonomia włączając w to lewarek biegów (jest pod ręką).
zaleta
Ilość poduszek: kierownica, deska pasaż., siedzenia przenie, kurtyny + napinacze pasów + wspomaganie awaryjnego hamowania (niezgorsze hamulce).
zaleta
W miarę dużo schowków, chociaż jeszcze dodałbym jeszcze parę.
zaleta
Przesuwane tylne fotele. Korzystam jak wiozę kogoś w dalszą drogę. Pasażerowie są zachwyceni ilością miejsca.
Wady:
zaleta
Po przywiezieniu do naszego kochanego kraju sam. zaczął popiskiwać, postukiwać .... Wada sam., czy naszych dróg?
zaleta
Marna jakość plastików. Podatne są na zarysowania i uszkodzenia. Kiepskie dopasowanie.
zaleta
Wg. mnie słabo wyciszony, pomaga ponoć wygłuszenie matami głównie bagażnika
zaleta
Taka sobie klimatyzacja. Dobrze odszrania ale w upalne dni pracuje na "pełnych obrotach" żeby jako schłodzić wnętrze.
zaleta
Z powodu małego rozstawu osi i większej wysokości, strasznie potrafi bujać na nierównościach drogi w porównaniu do zwykłych osobówek (jeździłem do tej pory kombiakami)
Podsumowanie:

Jest lepiej niż się spodziewałem :-)

Kupiłem ten samochód ale nie miałem do niego przekonania (okazja). Z czasem jednak polubiłem go za to, że jest praktyczny. Silnik 1.8 TDCi, cały żeliwny do tej pory daje sobie świetnie radę. Podczas spokojnej jazdy pali niewiele. Do chwili obecnej z rzeczy "awaryjnych" wymieniłem czujnik temp. płynu chłodzącego (odradzam zamienniki włoskiej produkcji - gorsze od chińszczyzny)i pompę cieczy chłodzącej podczas planowanej wymiany napinaczy i pasków rozrządu oraz wieloklinowego. Pompa ponoć miała już luz na ośce. Samochód w tej wersji ma podniesioną ładowność w porównaniu do pozostałych wersji, więc jest chętnie zakupywany do firm (przynajmniej na zachodzie) jako wół roboczy. Dla mnie też jest to plus. Jedyne, co mnie naprawdę boli w tym pojeździe to niewygodny fotel kierowcy przez który po przejechaniu ponad 1000 km w jedną stronę połamało mnie. Nie wymieniłem tego jako wady gdyż inni, którzy użytkują ten samochód, twierdzą, że fotele przednie są wygodne, może powodem jest mój większy od przeciętnej wzrost? Za to mam pełno miejsca nad głową i to jest duży plus. Dynamika samochodu jest jak dla mnie niczego sobie, chociaż nie korzystam z niej zbyt często. Wrażenie robił na mnie silnik w górach na bardzo stromych podjazdach po asfalcie i drodze gruntowej, szedł jak burza nawet na trójce. Ogólnie wg mnie sam. świetnie nadaje się do jazdy po mieście (z wersji z benzyniakiem) i może być do dalszych podróży z diesel-em (oprócz ww. problemu). Następny też całkiem możliwe, że będzie C-max w diesel-u ale na pewno bez filtra cząstek stałych.