Ocena samochodu: Fiat Uno

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
1993-2002
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
999
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.0 Fire
rok produkcji:
1998
przebieg:
155000
ocenia:
Marek
kierowca od lat:
25
miał dotychczas:
4 samochody
   ocena łączna:

4.50

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
średnie spalanie po mieście:
8.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
6.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Ekonomiczny ze względu na zużycie paliwa oraz ceny części.
Wady:
zaleta
Blacharka jest jedynym minusem chyba najpoważniejszym.
zaleta
Wycieki oleju. Wymiana uszczelek wymaga szczególnej staranności i umiejętności bez "cudów" techniki typu silikon.
Podsumowanie:

Ocena Uno

Mam obecnie Uno 1.0 Fire z 1998 roku oraz Tico. Samochód Uno robi 2 do 3 tysięcy kilometrów tygodniowo, przy czym w soboty i niedziele robi z przyczepą około 600 km (przyczepa bez plandeki - plandeka daje potężny opór podczas jazdy). Obecnie jeździ na gaz - spalanie 6,5 litra gazu (nawet mniej bo jakieś 6,3 litra) na trasie, w mieście około 8 litrów. Samochód warty polecenia dla ludzi mających pojęcie o samochodach i potrafiących sobie z nimi radzić. Ostatnio robiłem mały remont: wymiana wszystkich przewodów hamulcowych, wymiana płynu hamulcowego, wymiana łożysk amortyzatorów, wymiana poduszek amortyzatorów-przód, wymiana korektora siły hamowania, sprężyny korektora, wymiana uszczelniacza półosi napędowej i osłony gumowej uszczelniacza (przegub wewnętrzny od strony skrzyni biegów), wymiana uszczelnień przy przegubie zewnętrznym (wymieniał go wcześniej mechanik i nie założył w sumie dwóch blaszek), wymiana oleju w skrzyni biegów, ustawienie zbieżności (tyle że ustawiam ją sam), wymiana izolacji na rozgałęzieniach wężów perschla, częściowa wymiana wężów perschla, wstawianie łatki z blachy w nadkolu przednim i kilka innych drobiazgów - koszt wykonania samemu około 620 zł - same części - robocizna moja. Koszt regeneracji parownika w moim przypadku - wymiana uszczelek 45 zł, filtr gazu 6 zł. Przegub napędowy zewnętrzny homokinetyczny - od 80 Zł - wymiana co 70 000 km, przekładnia kierownicza po regeneracji 120 zł - oto przykładowy cennik części. Czeka mnie wymiana progów i częściowo podłogi. Polecam samochód, jak każdy samochód jak zadbasz to masz nie zadbasz to nie masz ale tutaj zadbanie nie jest drogie. Samochód na swoja pojemność przestronny wystarczy dla rodziny.