Ocena samochodu: Fiat Linea

nadwozie:
SEDAN 4 drzwiowy
generacja:
2007-
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1368
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.4 8V 77 KM Dynamic
rok produkcji:
2007
przebieg:
60000
ocenia:
helletic
kierowca od lat:
14
miał dotychczas:
4 samochody
   ocena łączna:

4.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
3.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
średnie spalanie po mieście:
8.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
6.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
duży bagażnik
zaleta
dobra widoczność w bocznych lusterkach
zaleta
elastyczny silnik, dobrze dobrana skrzynia biegów
zaleta
prosty silnik, przez co nie ma problemów z zamontowaniem tańszej instalacji gazowej
zaleta
ekonomiczne spalanie
Wady:
zaleta
przy złym oleju silnikowym, jakim jest Selenia, zbierają się opary oleju+woda w wężu odmy, co powoduje jej zatkanie. Polecam wymienić na Mobil 1
zaleta
za twarde zawieszenie
zaleta
słabe, fabryczne łożyska obrotnic amortyzatorów
zaleta
słabe wygłuszenie auta
zaleta
brak fabrycznej osłony pod silnikiem co powoduje zbieranie się błota na silniku, komorze silnika i przewodach i złączkach elektrycznych
Podsumowanie:

dobry wybór

Idealne rozwiązanie dla chcących jeździć na gazie. Wersja 8V idealnie się do tego nadaje. Zbiornik na gaz (wchodzi tam 32 l LPG) we wnęce na koło zapasowe wystarcza ze spokojem na 330 km - 380 km przy ekonomicznej jeździe. 500 l bagażnik ze spokojem pomieści pełnowymiarowe 15" koło zapasowe w pokrowcu+zestaw naprawczy), zostaje dalej sporo miejsca na bagaże. Cofanie "na lusterkach", to prościzna, są tak duże, że ze spokojem wszystko w nich widać (w porównaniu z Passatem, tam jest tragedia jeśli chodzi o widoczność w bocznych lusterkach). Jazda na 3 biegu z prędkością od 25 km/h to żaden problem, auto nie podskakuje, nie szarpie. Tak samo jadąc przy 40 km/h można spokojnie wrzucić 4 bieg. 5 bieg przy 50 km/h, znaczy się bardzo elastyczny silnik i można ekonomicznie jeździć. Przykład: na 3 Biegu od 25-110 km/h :)! Warto wymienić fabryczny olej Selenia K jak najprędzej na Mobil 1. Selenia może i jest dobra ale w krajach, gdzie nie ma takich różnic klimatycznych. Zatyka się odma przez zbieranie się oparów oleju+woda. Następstwem są błędy wyświetlane przez komputer o np. zbyt wysokim ciśnieniu odpowietrzania komory korbowodowej, czeka nas czyszczenie przepustnicy i ogólne wrażenie, że Fiat znów produkuje buble, a to wina tylko oleju. Zawieszenie do komfortowych nie należy. Fakt, w zakrętach trzyma się super, nie przechyla się jak autobus, ale dla lubiących wygodę, może się okazać autem niewygodnym. warto nasłuchiwać każdego stukania i dziwnych odgłosów w etapie gwarancyjnym. Pierwsze co usłyszałem, to dziwny odgłos przy skręcaniu kołami na postoju, jakby lekkie stukanie, drganie...okazało się, że łożyska obrotnic szlag trafił, najpierw jedno, za chwilę drugie. Za głośno słychać silnik, katastrofa, jakby w ogóle nie było wygłuszenia...No i ten syf w komorze silnik i na silniku...po pierwszych 10 km w deszczu silnik już wygląda jak po 10000... Sumując: Fiat, to auto, którego trzeba słuchać, o które trzeba dbać, jak o kapryśną kobietę ;) w końcu to Włoszką o ognistym temperamencie, mająca czasami swoje humorki, dobre i złe dni. Fiat, to ogólnie auto, dla dbających o auto. Tu się sprawdza powiedzenie - jak dbasz, tak masz.