Ocena samochodu: Fiat Croma

nadwozie:
KOMBI 5 drzwiowy
generacja:
2005-2008
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1910
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.9JTD Emotion
rok produkcji:
2005
przebieg:
160000
ocenia:
Łukasz
kierowca od lat:
16
miał dotychczas:
3 samochody
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
9.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Bardzo dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów.
zaleta
Bardzo dobry dynamiczny silnik, bardzo dobre przyspieszenie.
zaleta
Komfort jazdy, szczególnie na długich trasach.
zaleta
Części zamienne w przystępnych cenach.
zaleta
Pokaźny bagażnik.
Wady:
zaleta
DPF. Dotychczas nie miałem z nim żadnych problemów (samochodem zrobiłem około 50.000 km), a jeżdżę dużo po mieście, to jednak sam fakt posiadania tego ustrojstwa działa trochę negatywnie.
zaleta
Spalanie w mieście. Jeżdżę po Szczecinie i w zależności od pory roku po mieście pali od 8,5 latem do 11 zimą, przy czym zawsze mam włączoną klimatyzację.
zaleta
Weź to zaparkuj w mieście.
Podsumowanie:

Samochód dla indywidualistów

Przed zakupem rodzina lamentowała, że jadę po złom. Samochód sam sprowadziłem z Niemiec (Frankfurt nad Menem). Gdy podjechałem pod dom, żona oniemiała z wrażenia. Rodzina przez długi czas patrzyła na mnie z politowaniem, ale do pierwszej przejażdżki tym samochodem. Standardowo dużo jeżdżę po mieście, ale gdy już wyjeżdżam w trasę, to jest to nawet tysiąc kilometrów w ciągu dnia. W mieście samochód swoje spala, ale patrząc w ten sposób to taniej wyjdzie tramwaj. Za wygodę trzeba płacić. W trasie wspaniałe osiągi, świetne przyspieszenie. Wygodne siedzenia powodują, że nie odczuwasz żadnego bólu pleców. Bardzo żałuję, że Fiat przestał produkować ten model, gdyż ja samochód traktuję jako rzecz i nie wydam stu tysięcy na nowy samochód, natomiast spadek wartości Cromy powodował, że za 40 tysięcy można mieć już 3-4 latka. Jedno ważne: Odpuściłem sobie ASO, bo tam ceny mają absurdalne. Znalazłem mechanika, który sam jeździ Cromą i ceny (wymiany części, oleju i drobne naprawy) wynoszą u niego około 40% cen ASOwskich.