Ocena samochodu: Fiat Croma

nadwozie:
KOMBI 5 drzwiowy
generacja:
2008-2010
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1910
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.9 16V 150 KM Multijet Dynamic DPF Automat
rok produkcji:
2008
przebieg:
140000
ocenia:
marekw
kierowca od lat:
29
miał dotychczas:
7 samochodów
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
7.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
5.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Silnik i spalanie ! Trzeba jednak lać dobry olej (klasa A3) i w żadnym wypadku nie lać napędu na podejrzanych stacjach bo Common Rail się zemści kłopotami.
zaleta
Cichutko w środku przy prędkościach autostradowych + dobre radio Blaupunkta = jazda super przyjemna ! Patrz jednak wada 4.
zaleta
Dużo miejsca w środku a z tyłu miejsca na nogi ponadprzeciętnie dużo
zaleta
Fiat się postarał i praktycznie nie widać aby cokolwiek było zaprojektowane "na odwal się"
zaleta
Naprawy i części na normalnym oplowsko-fordowskim-fiatowskim poziomie.Dużo części identycznych jak innych Fiatach i Oplach
Wady:
zaleta
Widoczność do tyłu ale wynika to z konstrukcji jak w podobnych autach.Bez czujnika parkowania(ja nie mam) cofanie jest mało przyjemne.
zaleta
Spryskiwacz lewy szyby. Poświeciłam ponad 1 h i bańkę płynu aby toto wyregulować.
zaleta
Bagażnik przeciętnej wielkości (patrz jednak zaleta 3).Roleta bagażnika bez prowadnic bocznych.Na początku trzeba "celować",potem przyzwyczajenie pomaga.
zaleta
Auto jest wysokie stąd na ostrych zakrętach trzyma się trochę gorzej od sedanów.Samodzielne umycie auta to zadanie dla dryblasów: ja mam 178 cm i dach myję wspinając się na palcach.
zaleta
Niepewność co do trwałości DPF i koła dwumasowego.Ze względu na swoje wymiary (stąd przydomek "krowa") nadaje się bardziej na dłuższe trasy gdzie tryb jazdy jest mniej dokuczliwy dla DPF (zapychanie, oczyszczanie) i dwumasówki (jest mniej obciążona.)
Podsumowanie:

Croma :naprawdę warto

Cromę kupiłem we Włoszech od firmy,która winna mi była pieniądze i zdesperowany oraz pełen podejrzeń (mój pierwszy "bolid" to PF 126p) wziąłem ją bo inaczej chyba długo bym ich nie zobaczył.Miała 127 kkm,teraz 140kkm.Wg.książki obsługi serwisowano(nie podając czy naprawiano czy wymieniano):zawór ERG, pompkę spryskiwacza,zamek klapy bagażnika i coś w tylnym zawieszeniu.Po 138 kkm padła chłodnica klimy (koszt 600 zł z napełnieniem).Poza tym na razie nic nie dolega i nie stuka-puka,chociaż wg.mnie jadąc na drugim biegu słyszę pomruk skrzyni(na innych mniej).Mechanicy twierdzą jednak,że wszystko jest OK.Moja ocena jest generalnie naprawdę zadziwiająco wysoka no oczekiwałem znacznie mniej.Bezcenne jest zaskoczenie fanów VW (Pasat "w dizelku" to traktor w porównaniu do Cromy). Nie zajeżdżona używana Croma to rzeczywiście kawał porządnego auta za rozsądne pieniądze.