Ocena samochodu: Daewoo-FSO Tico

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
VAN 1999-2000
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
796
rodzaj:
dostawczy
wersja:
Van SX
rok produkcji:
1999
przebieg:
250000
ocenia:
TicoFan
kierowca od lat:
10
miał dotychczas:
2 samochody
   ocena łączna:

3.25

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
3.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
2.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
średnie spalanie po mieście:
7.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
6.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Ekonomiczny... bardzo! Zgazowane Tico jeździ prawie tak tanio jak by miało żagiel :p
zaleta
Elektryczne szyby i centralny zamek - wygodne.
zaleta
Kanciasty, a więc pakowny. Po złożeniu foteli tylnych można tam wrzucić poważniejsze graty.
zaleta
Parkowanie - zaparkujesz wszędzie. Wystarczy, że trochę pogłówkujesz a dla Tico znajdzie się miejsce nawet na parkingu na którym teoretycznie nie ma już miejsca.
zaleta
Lekki. Gdy trzeba pchnąć dasz radę odpalić go, nawet jeśli nikt ci nie pomoże.
Wady:
zaleta
Nie jest dostosowany do wymogu jazdy na włączonych światłach przez cały rok. Kiedy stoisz w korku alternator nie ładuje akumulatora (niskie obroty), a samochód czerpie prąd z aku. do: nawiewu chłodnicy, wymaganych świateł krótkich. W efekcie, w ekstremalnym korku możesz rozładować akumulator, który jak wszystko w Tico jest mały.
zaleta
Rdza żre niemiłosiernie. Nawet jeśli nie masz stłuczek, musisz wymieniać blachy.
zaleta
Hamowanie jest do niczego. Za cienkie opony i brak ABS'u. Trzeba brać poprawkę na to i zachowywać większy odstęp od poprzedzającego samochodu niż ma to miejsce w porządnych samochodach.
zaleta
Idiotyczna instalacja audio, wymagająca zastosowania przejściówek na styl ISO jeśli chcemy zamontować jakieś ludzkie radio. Tylko 2 głośniki. W celu zamontowania dodatkowych głośników trzeba wykonywać otwory, co nie każdy może lubić.
zaleta
Brak sygnalizacji dźwiękowej pozostawionych włączonych świateł. Jeśli ich nie wyłączysz, po powrocie czeka cię przygoda z pchaniem Tico.
Podsumowanie:

Warto, ale tylko na miasto

Najlepiej mieć dwa samochody. Tico - do jazdy po mieście. Ta jest najczęstsza, więc na pewno oszczędzimy posiadając Tico. Prędkości na mieście przeważnie też nie są tak duże, żeby brak bezpieczeństwa w Tico mógł zaważyć na naszym życiu. Za miasto jednak Tico nie polecam. 150 osiąga dopiero po kilku minutach pedałowania w gaz na piątce i to przeważnie jeśli zjeżdżamy ze wzniesienia.