Ocena samochodu: Daewoo-FSO Nubira

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
1997-2000
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1598
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.6 S
rok produkcji:
1999
przebieg:
175000
ocenia:
Renata
kierowca od lat:
4
miał dotychczas:
1 samochód
   ocena łączna:

4.50

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
3.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
10.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
8.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
silnik z opla sprawuje się dobrze, pomimo wieku samochodu
zaleta
miękkie zawieszenie
zaleta
dobrze profilowane siedzenia
zaleta
dobrze wchodzą biegi
zaleta
bardzo tanie części zamienne
Wady:
zaleta
szybko rdzewieją progi jeśli samochód trzymany jest na zewnątrz
zaleta
Tłumiki starczają na 3-4 lata
zaleta
Trzeba uważać na zamek centralny i powoli manipulować kluczem, bo sprężynka zamka się psuje i ciągadło w drzwiczkach
zaleta
spore zużycie paliwa w ruchu miejskim
zaleta
słabe przyspieszenie do 100 km/h jeżeli samochód jest obciążony
Podsumowanie:

Dobre auto dla początkujących, majsterkowiczów i średnich zasobów kieszeni

Moja Nubira jest z 1999 r. Ma w sumie nieduży przebieg - 175 tys. km. Jeżdżę głównie w mieście. Jak to limuzyna mało wygodna do parkowania, ale komfort jazdy OK. Silnik od nowości nie był reperowany. Trzeba tylko wymienić przewody po 10-11 latach, bo parcieją gumowe wężownice. Dobry akumulator trzyma 3-4 lata. Zimą siada trochę centralny zamek przy -5C, ale przy -15 otwiera się bez problemu i odpala nawet przy -29C. Spala w trasie 7-8 l benzyny/100 km i około 8,5-9l gazu, w mieście 10 litrów benzyny i 12-13 gazu w korkach. Części tanie, ale co roku trzeba włożyć w nią około 500-700 zł na części i ze 300 robocizny. Eksploatowana zgodnie z książką pojazdu działa sprawnie. Jestem zadowolona z auta. Nie jest to samochód do rajdów, ale dla spokojnych kierowców, którym setka na liczniku wystarcza. Wszędzie dojedzie (no nie sprawdzałam w górach, ale na wzniesieniach daje radę). Ale jakby miała szósty bieg byłoby fajnie :-) Bo czasami przy 130 na piątce rzęzi - silnik 1,6 jest do niej za mały przy tych prędkościach.