Ocena samochodu: Dacia Duster

nadwozie:
SUV 5 drzwiowy
generacja:
2010-
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1461
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.5 dCi 85 KM Laureate 4x2
rok produkcji:
2010
przebieg:
5000
ocenia:
janek
kierowca od lat:
35
miał dotychczas:
12 samochodów
   ocena łączna:

4.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
5.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
5.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
wygodna pozycja za kierownicą dożo miejsca z przodu i z tyłu duży bagażnik-475 l.
zaleta
doży prześwit i skok amortyzatorów
zaleta
doskonałe wybieranie nierówności i dziur komfortowa praca zawieszenia
zaleta
małe spalanie kulturalna praca silnika nie wyczuwalna turbo dziura
zaleta
nie tuzinkowa stylistyka piękny lakier-brąz.Gwarancja 3 lata lub 100 000 km.
Wady:
zaleta
nisko budżetowe wykończenie.Patrz cena-53 700
zaleta
mało schowków
zaleta
dziwne rozmieszczenie pokręteł nawiewu,klimatyzacji i przyciski opuszczania szyb
zaleta
nierówna podłoga po złożeniu tylnej kanapy
zaleta
nie najlepsze wyciszenie powyżej 120 km/h
Podsumowanie:

pozytywne zaskoczenie

Przejechałem DUSTEREM 1800 km.Drugi samochód w domu to OUTLANDER 2.L.TDI i muszę stwierdzić,oczywiście przy wszystkich zaletach TDI że jest bardziej klekotliwy od DUSTERA.Wykończenie i materiały w DUSTERZE jest oczywiście znacznie biedniejsze ale kosztował 55 procent taniej i to powoduje bardziej bezstresową jazdę W niczym innym nie ustępuje Japończykowi-gwarancja identyczna.Zaskoczył mnie szybkością grzania już po 500m.w nawiewach pojawia się ciepło a w Outlanderze po 3km co jest zresztą normą w większości diesli.Co do awaryjności nic nie mogę powiedzieć bo za mały przebieg.Gdybym zawiązał sobie oczy i zatkał uszy to rozpoznał bym te dwa samochody tylko po przyspieszeniu-50 KM różnicy to się czuje ale Rumun wcale nie jest zawalidrogą.Co spowodowało,oprócz ceny że kupiłem ten model-BRAK FOLTRA CZĄSTEK STAŁYCH.Zona zaliczyła już dwukrotne wypalanie ręczne w serwisie za 2000 zł,a ewentualna wymiana filtra to ponad 10 000zł.Dlatego zaraz po gwarancji postąpię nie ekologicznie i wytnę Japończykowi DPF-są artyści którzy to robią za 2000zł i mam nadzieję że do czasu jak będę zmieniał samochody to konstruktorzy wymyślą coś bardziej sensownego.Dla użytkowników samochodów w dżungli miejskiej i szutrowej podmiejskiej filtr dpf w obecnej formie jest nie do przyjęcia.W serwisie bardzo dobrze radzą-jak się zapali kontrolka wypalania wystarczy jechać 30 min z szybkością 70/h tylko gorzej z realizacją,korek przed i za mną 5 km.Jeśli ktoś nie ma choroby pod nazwą PRESTIŻ a samochód traktuje jak bezawaryjne narzędzie do przemieszczania i woli mieć w kieszeni więcej pieniędzy niż mniej to polecam DUSTERA.Ostatnio czytałem test redakcyjny po 100 000km Daci Logan MCV a to ten sam silnik i podobne podzespoły Renaulta i Nissana to Panowie redaktorzy stwierdzili że zostali zaskoczeni bezawaryjnością tego prostego samochodu i nie było się do czego czepić.