Ocena samochodu: Dacia Duster

nadwozie:
SUV 5 drzwiowy
generacja:
2010-
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1598
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.6 16V 105 KM Euro5 Laureate 4x2
rok produkcji:
2014
przebieg:
5000
ocenia:
mario
kierowca od lat:
16
miał dotychczas:
3 samochody
   ocena łączna:

4.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
10.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
duży prześwit ułatwia pokonywanie spowalniaczy i krawężników
zaleta
duży bagażnik 475l przy stosunkowo małej długości - 4,31m. Dużo miejsca w srodku
zaleta
bardzo dobra widoczność na drodze
zaleta
niska cena zakupu, podzespołów przeglądów i akcesoriów
zaleta
brak zaawansowanej elektroniki i zbędnych bajerów, możliwość kupna silnika benzynowego bez doładowania
Wady:
zaleta
brak 6-tego biegu
zaleta
mógłby palić mniej, ale wysokość i prześwit robią swoje
zaleta
niezadawalająca ergonomia sterowania radiem pod kierownicą oraz wyświetlacza komputera pokładowego
Podsumowanie:

może warto zaryzykowac i kupić?

Nie jest to samochód dla tych co walory użytkowe cenią bardziej niż prestiż i co często jeżdżą z prędkościami autostradowymi. Jednak wolniejsza jazda daje przyjemność.A miejskie przeszkody to nie problem. Ostatnio podwyższone zawieszenie przydało mi się gdy chcąc ominąć wielki korek jechałem piaszczysta drogą z wielkim wybojami, których nie dało się "wziąć między koła". Miejsca z tyłu jest tyle, że żona w ósmym miesiącu ciąży spokojnie zajmuje miejsce z prawej strony wchodząc lewymi drzwiami i mijając się z synem. Samochód posiada to co niezbędne do jazdy i np. w stosunku do qashqai (którym jeżdżę służbowo) nie widzę różnic w wyposażeniu, no chyba że komuś zależy na "miękkich plastikach". Mamy standardowo w tej wersji do dyspozycji m.in. takie rzeczy jak: światła dzienne (na żarówkach, nie na diodach), przednie światła przeciwmgielne, komputer pokładowy, radio z USB i sterownikiem pod kierownicą, ESP, podpowiadacza zmiany biegów, sygnalizację nie zapiętych pasów,isofix, klimatyzację manualną, dwa gniazda zasilania, oświetlenie tylnej kanapy. Ceny jak wspomniałem są niższe niż u konkurencji np. czujnik cofania to 650 zł podczas gdy inni życzą sobie po 1100 zł, alusy to 1200zł - u innych to ponad 2000 zł. Z wad to większe zużycie paliwa spowodowane wysokością, prześwitem i oponami dostosowanymi do SUV-a (na mokrym czuć jak stawiają opór). Brak 6-tego biegu w tym nie pomaga. Sterowanie radia pod kierownicą nie uwzględnia zmiany kanałów za to ma ich strojenie (jak często to robimy?). W radiu pokrętło służy do strojenia, a przyciski do sterowania głosem (częściej wykonujemy to drugie). yświetlacz komputera pokładowego w danej chwili pokazuje tylko dwie informacje - stan paliwa (zawsze) plus godzinę lub stan licznika lub chwilowe spalanie lub ... Dlaczego nie można było zrobić takiego jak w qashqai'u? Próg bagażnika nie jest zabezpieczony prze porysowaniem (folia pomaga). Tylne ściany bagażnika też nie są zabezpieczone przed porysowaniem.