Ocena samochodu: Dacia Duster

nadwozie:
SUV 5 drzwiowy
generacja:
2010-
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1598
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.6 16V 105 KM LPG Euro5 Laureate 4x2
rok produkcji:
2014
przebieg:
15000
ocenia:
slokaw
kierowca od lat:
18
miał dotychczas:
3 samochody
   ocena łączna:

2.75

   czy warto kupic ten model:
NIE



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
2.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
3.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
2.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
średnie spalanie po mieście:
10.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
9.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Tani
zaleta
Dobre zawieszenie
zaleta
W miarę cichy
zaleta
Dość dobrze wykonane wnętrze (nie dotyczy uszczelek drzwiowych)
zaleta
Dobry design
Wady:
zaleta
Fatalny silnik (tendencja do dławienia)
zaleta
Mało precyzyjna skrzynioa biegów
zaleta
bardzo delikatny lakier (cienka warstwa wierzchnia)
zaleta
Żle zestrojona instalacja LPG (szarpie)
zaleta
Fatalne głośniki (paierowe)
Podsumowanie:

Wielka kupa w sreberku

Po przejechaniu 15000 km szczerze odradzam zakup. Przede wszystkim serwisy Renault nie dorosły do serwisowania tego auta - np. serwis w Lubinie kompletnie nie pali się do usuwania zgłaszanych usterek... Najbardziej boli niska jakość jednostki napędowej. Silnik ma tendencję do przygasania po rozruchu "na zimno" - dławi się. Fabryczna instalacja LPG (Landi Renzo) pracuje głośno i powoduje szarpanie silnikiem przy przejściu na gaz. Skrzynia biegów przełącza się z dużymi oporami, a bieg wsteczny nie wskauje za każdym razem. Wspomaganie skrętu jest słabiutkie. Lakier typu metalic położony jest na słowo honoru (gr. 70-80 um)z licznymi wadami typu pryszcze. Klimatyzacja tzw. manualna nie radzi sobie ze schładzaniem wnętrza w dni upalne, a odparowanie szyb w zimę jest nieefektywne. O skali tandety ww. auta świadczy fakt, że np. osłona nad pedałami wykonana jest z czarnej tektury (!). Papierowe są również fabryczne głośniki. I cóż z tego, że auto jest budżetowe - skoro na każdym kroku wieje okrutną i ponadczasową tandetą. Porównując walory użytkowe Dustera z moim poprzednim autem - Seatem Cordoba ('2006)stwierdzam, że niestety Dacia nie dorasta Seatom (nawet tym tanim) do pięt.