Ocena samochodu: Citroen ZX

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
1991-1998
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1360
rodzaj:
osobowy
wersja:
14 Avantage
rok produkcji:
1992
przebieg:
205000
ocenia:
blade
kierowca od lat:
15
miał dotychczas:
3 samochody
   ocena łączna:

4.50

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
8.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
6.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
komfort
zaleta
zużycie paliwa
zaleta
funkcjonalność
zaleta
dostępność i ceny części zamiennych
zaleta
przestronność wnętrza
Wady:
zaleta
duża średnica zawracania
Podsumowanie:

Niedoceniany konkurent Astry A/ Golfa III

Miałem ZX-a 1.4 Avantage 5 lat. W tym czasie auto ani razu nie zawiodło podczas jazdy. Naprawy ograniczały się do wymiany eksploatacyjnych elementów, jedyną "niezaplanowaną" usterką było uszkodzenie mechanizmu otwierania szyberdachu (pękła sprężyna dociągająca szyber do uszczelki, co powodowało niewielkie przecieki np. w myjni automatycznej). Auto nie potwierdziło ani razu złej opinii o "francuzach", wręcz przeciwnie - w porównaniu do siermiężnego Golfa III bije go na głowę pod względem komfortu jazdy, przestronności wnętrza czy nawet samej stylistyki (ale to już kwestia gustu). Dla rodziny 2+1 wystarczające w zupełności. Wszystkie mechanizmy działały bez zarzutu, z wyjątkową "miękkością" i precyzją (sprzęgło, hamulce, układ kierowniczy). Cała elektryka w 100% sprawna, nigdy nie miałem z nią problemów (poza akumulatorem, który ostatniej zimy nie podołał mrozom i padł, ale wytrzymał co najmniej 5 lat, bo nie wymieniałem go od momentu sprowadzenia auta w kwietniu 2005 roku) Gdybym miał powtórnie zakupić ten samochód, jedyne, co bym zmienił, to wersję silnikową, gdyż 1.4 75KM jest nieco za słaby na trasie. Polecam każdemu, kto ma do wydania 2-3 tyś. PLN i szuka komfortowego i funkcjonalnego, taniego w utrzymaniu 5-drzwiowego hatchbacka. Aha, i korozja nadwozia - zero. Przynajmniej w moim egzemplarzu.