Ocena samochodu: Citroen Xsara

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
II 2000-2004
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1587
rodzaj:
osobowy
wersja:
II 1.6i Freeze
rok produkcji:
2001
przebieg:
135000
ocenia:
vibes
kierowca od lat:
9
miał dotychczas:
5 samochodów
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
9.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
6.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Bardzo komfortowe zawieszenie
zaleta
Bardzo niskie zużycie paliwa poza miastem
zaleta
Niski poziom hałasu w kabinie
zaleta
Niedrogie części zamienne (ceny sprzed 10 lat odeszły w zapomnienie)
zaleta
Dość dobra dynamika jednostki 1.6 16V
Wady:
zaleta
Wysokie zużycie paliwa w cyklu miejskim
zaleta
Sporadycznie zapalająca się kontrolka AIR BAG (powód - styki pod fotelami), jednak to denerwuje
zaleta
Czasami po zamknięciu klapy kufra, zamek "puszcza" i na desce zapala się kontrolka "otwarte drzwi"
zaleta
"Odma" wykonana z kruchego plastiku, podczas wymiany świec pękła jedna z rurek - odma nie do kupienia w zwykłym moto-sklepie
zaleta
Raz na jakiś czas przegląd koła zapasowego, gdyz po długim okresie nie używania można się zdziwić podczas "złapania gumy":) opis w podsumowaniu
Podsumowanie:

Nie jest zły:)

Jeżdżę Xsarą ponad rok, zrobiłem nią 20tkm. Wszystko wymieniam na bieżąco i robię to sam. Z droższych rzeczy wymieniłem hamulce przód / tył (kompletne), rozrząd i szwankujący czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym (map sensor). Z innych rzeczy to standardowo - olej, filtry (oleju, powietrza, paliwa - zaraz po zakupie, kabinowy), płyn w układzie chłodzenia. Kupiłem nowe letnie opony. Wszystkie te rzeczy robię dla siebie, bo lubię mieć zadbany samochód, lubię wiedzieć, czym jeżdżę:) Niektórych napraw nie musiałem robić, ale uznałem że nie warto oszczędzać, bo samochód bez obsługi po jakimś czasie zaczyna psuć się "reakcją łańcuchową". Xsara ma manualną klimatyzację, która radzi sobie doskonale z największymi upałami, komfortowe zawieszenie i bardzo ładnie wykonane wnętrze. Czytelne liczniki na desce rozdzielczej, dość dużo miejsca z tyłu dla pasażerów i wygodne fotele. Silnik nieźle radzi sobie z pokonywaniem wzniesień, przy czym jest dość ekonomiczny. Po wymianie oleju (5W40) zrobiłem nim 16tkm i nie zrobiłem żadnej dolewki, co bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. Od strony elektroniki jeszcze nie miałem z nim problemów, jedynie w opisanych przeze mnie wadach, zapala się czasami kontrolka AIR BAG, jest to wina styków pod fotelami, ale nie mam za bardzo czasu (albo chęci;)) żeby się za to zabrać. No i ten "popuszczający" zamek w pokrywie kufra, ale jak mocniej go zamknę za drugim razem to już nie "puszcza":) Polecam Xsarę osobom, które szukają wygodnego autka na średnie a nawet dłuższe trasy, sam pokonuję 3 razy w miesiącu trasę ok. 500km, do tego w wakacje wyjazdy po 1200km i naprawdę wygodnie i cicho się podróżuje. Polecam raz na jakiś czas zaglądać do koła zapasowego (odkręcać je), ponieważ Francuzi dali plamę z umieszczeniem jego pod samochodem, co za tym idzie, pozwolili żeby woda i piasek "zakonserwowały" naszą śrubę od opuszczania zapasu:) Można się nieźle zdziwić jak złapiemy gumę, a nie odkręcaliśmy "zapasówki" przez jakieś dwa latka:) Powinna być raz na jakiś czas zdjęta, a gwint śruby opuszczającej oczyszczony i zakonserwowany, pozwoli to na oszczędzenie sobie nerwów w środku lasu, w środku nocy;) To by było na tyle:) Pozdrawiam wszystkich użytkowników. gdyby ktoś miał jakieś pytania odnośnie xsary oto mój mail: vibes@onet.pl