Ocena samochodu: Citroen XM

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
1989-1994
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
2975
rodzaj:
osobowy
wersja:
3.0 Pallas
rok produkcji:
1990
przebieg:
325000
ocenia:
TW/ TKN
kierowca od lat:
15
miał dotychczas:
11 samochodów
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
14.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
9.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Bardzo komfortowy.Mam na myśli w szczególności zawieszenie jak wygodne i ergononczne wnetrze (choć jest dość kanciaste)
zaleta
Bardzo dobrze wyposażony. Praktycznie ma wszystko oprucz szyberdachu. W 20 letnim aucie jest klimatronik więc można wybaczyć brak dziury w dachu.
zaleta
Nikt mi go nie zazdrośc, bo wszyscy myślą ze to jakiś stary nietypowy i bezwartościowy samochód.
zaleta
Mimo dość powszechnej opini o usterkowości nie jest tak źle. Powiedziałbym wręcz w norma. Dzięki temu autko na rynku wturnym zawsze było dość tanie.
zaleta
Ogólnie bardzo dobra jakość całego auta. Po 20 latach nie pękają plastiki, niema korozji, wykładziny podłogowe i fotele nie mają najmniejszych przedarć. Wspomnę że samochód przejechał ponad 300 000 kilometrów. Dzisiaj w 3 letnim aucie za 100 000 przecierają się fotele i zapada w nich gąbka. Lata przełom lat 80/90 to chyba szczyt jakości w samochodach.
Wady:
zaleta
Mało wydajne reflektory w początkowym okresie produkcji.
zaleta
Utrudniony dostęp do wszystkiego co jest pod maską.
Podsumowanie:

Troche faktów o XM

Autko raczej dla miłośników marki. Dzisiaj raczej trudno zdobyć egzemplarz który nadawałby się bezpośrednio do jazdy. Najwięcej problemów podobno stwarza elektryka. W szczególności kostki w instalacji elektrycznej. Nie są hermetyczne co powoduje korodowanie i utlenianie styków. Dodam tylko że cała instalacja stosowana w XM była wyprodukowana przez niemieckiego boscha. Na uwagę zasługuje również fakt że nawet w egzemplarzach z początku produkcji, które mają już ponad 20 lat niema w ogóle rdzy. (dobrze że niemieccy inżynierowie nie robili w tym aucie zabezpieczeń antykorozyjnych ha ha) Ogólnie to polecam to auto dla indywidualistów, koneserów ceniących wyjątkowość tego modelu. Diś już tak dobrych i skomplikowanych aut już się nie produkuje.