Ocena samochodu: Citroen C5

nadwozie:
KOMBI 5 drzwiowy
generacja:
Break 2004-2008
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1997
rodzaj:
osobowy
wersja:
2.0 HDi EXCLUSIVE
rok produkcji:
2006
przebieg:
195000
ocenia:
Shimorin
kierowca od lat:
17
miał dotychczas:
7 samochodów
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
8.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
6.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Przestronność, możliwości przewozowe.
zaleta
Komfort, wyciszenie.
zaleta
Zawieszenie.
zaleta
Niskie spalanie.
zaleta
Niezła dynamika.
Wady:
zaleta
Wymiana żarówek w reflektorach-trudna,denerwująca,ale do zrobienia(nie, jak ktoś pisał,tylko serwis)
zaleta
Tryby pracy wycieraczek:albo automat z wykorzystaniem czujnika(niedobry,denerwuje),albo 1 stopień(za szybki).Brak trybu: regularnie i w większych odstępach.Wbrew pozorom,to dość denerwująca pierdoła.
zaleta
Niemożność odłączenia pikacza przypominającego o pasach(ok.można wypiąć czujnik z prądu, ale niemożliwość zrobienia tego z poziomu komputera jest denerwująca). Czasem trzeba gdzieś się przetoczyć bez pasów, a to ustrojstwo napieprza głośniej i głośniej, i denerwuje.
zaleta
Brak porządnych cupholderów.Z tych co są, każdy kubek wypada przy pierwszym lepszym przyspieszeniu/hamowaniu.Wystarczy się zapomnieć i plama gotowa.
zaleta
Filtr cząstek stałych-FAP.Po co to komu?? (ekolodzy:siedzieć cicho! Jeden kontenerowiec z częściami do jakże ekologicznych Priusów,w trakcie podróży przez Atlantyk wypluwa więcej szkodliwego gówna niż tysiąc citroenów bez FAP:)
Podsumowanie:

Polecam. Świetne auto rodzinne.

Trudno o lepszy wybór, jeżeli za kryteria postawić sobie funkcjonalność i oszczędność.Naprawdę dobre auto,które może się okazać miłym zaskoczeniem dla myślących stereotypowo o francuskiej motoryzacji (francuski=zły).A i dynamika, i prowadzenie nie kuleje,więc nie ma na co narzekać. Dla mających benzynę w żyłach dodam jeszcze, że silnik znakomicie znosi chiptuning.Mam wersję podkręconą do 160KM i 400Nm i przejechałem nim ok.50tys po zmianach.Technicznie wszystko bez zarzutu, a i różnica w spalaniu nieodczuwalna.Osiągi natomiast znacząco poszły w górę.Wszystkim posiadaczom dodatkowo polecam usunięcie filtra FAP.Operacja kosztuje mniej niż konieczna przy 180tys. wymiana tego ustrojstwa,a korzyści niebagatelne-święty spokój z upierdliwym i kosztownym tematem filtra cząstek stałych.