Ocena samochodu: Citroen C1

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
2005-2014
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
998
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.0i Flirt
rok produkcji:
2006
przebieg:
40000
ocenia:
polobis
kierowca od lat:
25
miał dotychczas:
5 samochodów
   ocena łączna:

5.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
5.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
4.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
niskie koszty eksploatacji, byle nie czesci citroena i niskie zuzycie paliwa
zaleta
duzo roznych (otwartych) skrytek i zakamarkow
zaleta
niezawodny, znakomita manewrowosc, do 100km/h jazda komfortowa
zaleta
"sportowy" tryb pracy silnika ;-)
zaleta
szalona latwosc samodzielnej wymiany zarowek, elementow nadwozia lub lamp
Wady:
zaleta
brak zamykanego schowka
zaleta
kiepska widocznosc do tylu, szczegolnie w strone prawego tylnego slupka
zaleta
latwo zadusic - trzeba ruszac "z gazem"
Podsumowanie:

maly, ale jary...

jezdze tym pojazdem do pracy codziennie od 2 lat 30km, wiozac 2 dzieci do szkoly. Dla mnie rewelacyjny pojazd, gdyby sie rozbil i mialbym kupic nastepny - wybor bylby ten sam. Silniczek Toyoty brzeczy jak kosiareczka, na wyzszych obrotach dostaje pazurow. predkosc w miare komfortowa to max 110km/h, powyzej i rzuca i buczy, chociaz 150km/h rowniez osiaga. Za kierownica wiele miejsca, nawet dla mnie (190cm wzrostu) szyba daleko z przodu, wiec wydaje sie pojazd z wewnatrz wiekszy. Wrazenie mija po obejrzeniu sie do tylu, gdzie widac od razu tylna szybe. Mocno brakuje zamykanego schowka a i widocznosc do tylu, (szczegolnie na prawy tylny slupek) jest mocno ograniczona. Cos sie telepie z tylnej lewej strony wewnatrz, jakos nikt nie doszedl, co to moze byc, z przodu brzeczala pokrywka od glosnikow. Klimatyczne oswietlenie zegarow i radia pasujace do stylu pojazdu. Wymiana zarowek - banalna, podobnie reflektory i lampy tylne - na 2 srubki, 15 minut pracy, zderzaki na zatrzaski. W pol godziny mozna za pomoca srubokreta samochod pozbawic polowy nadwozia i wszystkich lamp. Oleje, filtry i tym podobne czesci serwisowe lepiej kupic we wlasnym zakresie i dopiero z tym jechac do ASO - maja 3-krotna przebitke na tych materialach. Serwis co 15 tysiecy lub co rok razem z materialami kosztuje 600zl (wymiana filtrow i oleju w ASO Citroena) lub 250zl (rowniez w ASO Citroena, ale z czesciami wlasnymi).