Ocena samochodu: Citroen C1

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
2005-2014
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
998
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.0i Desire
rok produkcji:
2007
przebieg:
70000
ocenia:
Bob
kierowca od lat:
25
miał dotychczas:
7 samochodów
   ocena łączna:

5.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
5.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
5.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Ekonomiczny
zaleta
Elastyczny silnik/skrzynia nie wymagające częstej zmiany biegów
zaleta
Nerwowy i dynamiczny
zaleta
Budowa i prostota obsługi , zachęcaja do samodzielnego majsterkowania przy nim
zaleta
Obszerne wnętrze posiadające dużą ilośc wytloczen i piłeczek na podręczne przedmioty i drobiazgi.
Wady:
zaleta
Pozbawiony w zupełności izolacji fonicznej , szum dochodzący z podwozia
zaleta
Brak zamykanego schowka
zaleta
Minimalistyczne oświetlenie wnętrza , aktywowane wyłącznie za pomocą drzwi po stronie kierowcy
zaleta
Obsługa szyb elektrycznych , wymagająca uprzytrzymanie przycisków w wybranej pozycji podczas całego ich kursu , brak obsługi szyby pasażera od stronie kierowcy.
Podsumowanie:

Frajda, prostota, bezawaryjność , doskonały jako drugi pojazd w rodzinie .

Przyzwyczajony do jazdy dużymi , wygodnymi samochodami , będąc posiadaczem obszernego kombi w dieslu , zapragnąłem zakupić drugi samochód ułatwiający codzienne życie w terenie miejskim . Przyzwyczajony do dynamicznego stylu jazdy , oraz dobrych i sprawdzonych produktów i napedow obsługiwanych skrzynia automatyczną, zanosiłem sie z zamiarem zakupu Smarta . Do czasu ... Pewnego razu miałem kilkudniową sposobność testowania C1 - ki. I się... zakochałem . Śmiesza mnie słowa krytyki , mówiące o małym konfocie jazdy , braku stabilności przy dużych prędkościach , czy niewystarczającej pojemnosci bagażnika . Mającym takie oczekiwania polecam pojazdy innej kategorii. Ileż niesamowitej frajdy dostarcza mi ta " zabawka " na co dzień . Uwielbiam niecodzienne pobrzękiwanie trzycylindrowego silniczka toyoty , spotęgowane pomrukiem wydechu. Jednostka napędowa okazuje sie byc zaskakująco dynamiczna i mocna , niemniej jednak każdy dodatkowy pasażer zmusza nas nieco do zmiany stylu jazdy . Dwie osoby na pokładzie - non problem , cztery w zasadzie tez nie , ale wymaga zdecydowanego " ciśnięcia na pedał ", za to zyskuje na stabilności przy większych prędkościach . 150 km/h poza miastem i z pełnym obciążeniem , nie stanowi dla C1 większego problemu , a potrafi sie rozpędzić do 170 . Zużycie paliwa zależy wyłącznie od stylu jazdy . Moja żona potrafi zejść poniżej piątki , ja tak jeździć nie potrafię , wiec gotów jestem spalić nawet i dwa litry więcej w zamian za radochę z poruszania sie tym go-kartem po miejskich ulicach i skrzyżowaniach , ( zawsze to o połowę mniej niż potrafi skonsumować nasze rodzinne kombi. Zawracanie , parkowanie ?, rewelacja , mam wrażenie ze te manewry mogę wykonać cytrynką w mieszkaniu . Jezeli chodzi o nadwozie, wnętrze i wyposażenie , polecam wersje 5-cio drzwiowa . Z uwagi na ograniczoną przestrzeń bagażową większe zakupy ładujemy na tylną kanapę . Dostęp poprzez przednie drzwi byłby niepraktyczny , tym bardziej ze przednie siedzenia nie posiadają " pamięci pozycji " , w związku z czym po każdym przesunięciu przedniego fotela niezbędna jest jego regulacja we wszystkich płaszczyznach . W tylnej części kabiny jest zaskakująco dużo miejsca , zarówno na tyłek , jak i kolana ( osoby do 180 cm wzrostu nie powinny narzekać ) . Cześć przednia kabiny także pozwala na "wyciagnięcie" sie , pozycja kierowcy jest więcej niż zadowalająca , a liczne kieszenie i puleczki pozwolą nam na opróżnienie wszystkich swoich kieszeń i nie tylko . Plastiki są, jakie są - twarde , ale skutery tez miękkich nie posiadają . Wzornictwo i kolorystyka , oraz struktura powierzchni zupełnie mi odpowiadają , prostota w czystej postaci . Wyposażenie wnętrza może nie powala , klimatyzacja manualna , lusterka tez , brak sterowania szybą pasażera od strony kierowcy , przełącznik drzwiowy oświetlenia kabiny tylko po stronie lewej pojazdu ... , ale najważniejsze ze to wszystko jest i działa bez zarzutu ! Dla miłośników tuningu i majsterkowania doskonale pole do popisu. Jezeli komuś sie marzy rodzinny pojazd , służący także na wakacyjne podróże , niech lepiej przejdzie obok tego cacka i zajrzy trochę głębiej do portfela . Komuś, kto posiada juz rodzinny wehikuł , lubi jeździć , lubi emocje i wiatr we włosach , polecam zakup tej cytrynki, wyłączenie klimy , opuszczenie przednich szyb i ... w drogę . Doskonale trzyma sie w zakrętach , posiada skuteczne chamulce , wspomagane ABSem i innymi wynalazkami kontrolującymi kierunek toru jazdy. Nic dodać , nic ująć , niby nic a jednak ... Na co dzień moje Volvo stoi w garażu , a z radością wsiadam do tego małego , zwinnego produktu dostarczającego mi tyle zabawy , ze pewne niedociągnięcia idą w zapomnienie .