Ocena samochodu: Chevrolet Orlando

nadwozie:
VAN 5 drzwiowy
generacja:
2011-
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1796
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.8 LT 1QQ75K154
rok produkcji:
2011
przebieg:
5000
ocenia:
trok
kierowca od lat:
20
miał dotychczas:
4 samochody
   ocena łączna:

4.25

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
3.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
11.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
8.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Wygodne, bezpieczne i duże nadwozie; z tyłu mogą się spokojnie wyspać dwie osoby po 190 cm wzr. ;]
zaleta
Cena zakupu i części, bogate seryjne wyposażenie w st. do ceny
zaleta
Bardzo wygodne siedzenia, Łatwe składanie i dostęp do wygodnego 3-go rzędu. Szeroko regulowane miejsce kierowcy i kierownica
zaleta
Dobre hamulce i zawieszenie. Sporo miejsca nad kołami i prześwit - wbrew temu, co piszą w katalogu praktycznie jest znacznie większy niż 123 mm.
zaleta
Bardzo dobre światła i halogeny p-mgłowe.
Wady:
zaleta
Brak 6-tego biegu; przy 100 kmh mam 3000rpm, 120kmh -4000rpm, wyżej robi się głośno i wzrasta zużycie paliwa
zaleta
Sporo drobiazgów mniejszej wagi, typu: niewygodny podłokietnik, słaba widoczność w tył (ale jest czujnik cof.) brak blututa, niestandardowe radio bez USB optycznie za małe koła, brak zapasu, brak świateł dziennych, za mocne wspomaganie kierownicy itp. - kwestia przyzwyczajenia.
zaleta
Dziwna polityka przystosowania do LPG.
Podsumowanie:

Takie nadmuchane kombi nie dla wariatów od NFS - ale tego szukałem!

Dla mnie ważne jet to, że po złożeniu siedzeń mam płaslą powierzchnię gdzie spokojnie mogę się wyciągnąć i spać bez przykurczu kolan. Jakby miał jeszcze 6-ty bieg i napęd na 4, to byłbym absolutnie zadowolony. No i zamiast kazać dopłacać parę groszy do wersji dla LPG, mogliby już wszystkie silniki benz. robić w tej wersji (chodzi podobno o ceramikę w gniazdach zaworowych). Paliwa bierze 8/11 (niedotarty, mrozy -15*C)można zejść w trasie do 7,5L/100 jak nie przekraczam 100kmh . Co do awaryjności się nie wypowiem, bo za mało pojeździłem.