Ocena samochodu: Chevrolet Epica

nadwozie:
SEDAN 4 drzwiowy
generacja:
2006-2011
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1991
rodzaj:
osobowy
wersja:
2.0 D SOHC LT R4CV57X2
rok produkcji:
2007
przebieg:
110000
ocenia:
andrzej6a
kierowca od lat:
17
miał dotychczas:
6 samochodów
   ocena łączna:

3.00

   czy warto kupic ten model:
NIE



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
1.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
1.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
9.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
6.0 [l/100km]
Podsumowanie:

NIGDY WIĘCEJ TAKICH PRZYGÓD !!!!!!

Chevrolet Epica jest bardzo awaryjny,u mnie przy 110tys km pękła nagrzewnica w kabinie, co kosztowało mnie 2tyś zł, potem padł zawór wysokiego ciśnienia, samochód gasł kiedy chciał i nie zapalał, potem ciężko zapalał i z tego powodu rozleciał się rozrusznik, serwis beznadziejny naciągał na wymiany wszystkiego poza zaworem który był uszkodzony - zalecano wymiane oleju, wymiane filtra paliwa, a byle Zenek z podrzędnego zakładu podłączył komputer i stwierdził, że padł zawór wysokiego ciśnienia. Ciagle zapalaja się kontrolki awarii silnika i nigdy nie wiadomo czy się dojedzie do celu. Mój trzylatek dwa razy był zworzony z trasy przez autopomoc, raz przez zawor, drugi raz przez pompe paliwa (dodatkową), która umieszczona jest w baku paliwa i miała zwarcie! az stopiła się obudowa!!! Samochód jest niedopracowany pod każdym względem np. tarcze hamulcowe za słabe do tego samochodu przy ostrym hamowaniu z 200km/h pofalowały się i zaczęło trząsć samochodem od tego czasu. rdzewieje podobnie jak ople, w 3 letnim samochodzie miałem co najmniej 8-10 bąbli rdzy pod lakierem, osłony przegubów są plastikowe jak na złość i pękają przy skręcaniu, co powoduje wycieki samoru i szybsze zurzycie przegubów, ponadto oslon przegubów nie da się stabilnie umocować, gdyż przegub jest żle zaprojektowany i osłony ciagle spadają - to jakby zaciskać opaski na kuli -> zawsze spadną, nagrzewnica zaprojektowana jest jak na złość częściowo z aluminium i częściowo z plastiku co powoduje że rozszczelnia się i dodatkowo nagrzewnica umocowana jest w przegrodzie pomiędzy silnikiem i kabina na krućcach co w wersji diesel powoduje wyłamywanie się krućcow z nagrzewnicy. Mój mechanik był w szoku wymieniając te wszystkie buble. Dodatkowo podgrzewana szyba jest tylko od dołu i pękła u mnie w duże mrozy -30 ze względu na naprężenia - więc nieszczęsnym posiadaczon radzę dobre ubezpieczenie na szyby gdzyż w serwisie to koszt 2200zł na szczęście to zwrócił mi ubezpieczyciel. Serwis montuje podróbkę szyby twierdząc że taka jest zalecana, więc nie warto! Takaą jak mi zamontowali za 2 tyś na mieście montują za 1100zł Serwis to banda złodziei i oszustów, a marka zaprojektowana by wydoić klienta do cna. Części bardzo trudno dostępne, brak zamienników i używanych, a nowe bandycko drogie. przez dwa lata użytkowania wydałem 5tyś na remonty i dwa razy Autopomoc zwoziła auto z trasy. Samochód nieprzewidywalny, dłuższe trasy z duszą na ramieniu i dobrym ubezpieczeniem Assistance, bo nigdy nie wiadomo czy się nie zepsuje! Nikomu nie polece tego samochodu ani marki