Ocena samochodu: Chevrolet Cruze

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
2011-
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1796
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.8 141 KM LPG LT+ 1PQ68K654
rok produkcji:
2011
przebieg:
5000
ocenia:
Marcin Molan
kierowca od lat:
33
miał dotychczas:
9 samochodów
   ocena łączna:

4.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
9.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
8.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
dobre rozmiary samochodu oraz wnętrza kabiny i bagażnika
zaleta
przyjemne oświetlenie kokpitu
zaleta
wygodne siedzenia
zaleta
przyjemny odgłos zamykanych drzwi
zaleta
dobre wyciszenie skuteczne do 100 km/h
Wady:
zaleta
niezbyt żwawy silnik
zaleta
spory apetyt na benzynę
zaleta
brak 6 biegu
zaleta
tylna oś na belce skrętnej nie gwarantuje dobrego przylegania kół na nierównej jezdni
zaleta
słabe wyciszenie powyżej 100km/h
Podsumowanie:

dobry samochód za rozsądną cenę

Samochód ma dobre rozmiary i dosyć wygodnie zorganizowaną kabinę. Silnik niezbyt żwawy i mało ekonomiczny, ale pozwala w miarę bezpiecznie wyprzedzać. Dobrze zestrojona skrzynia biegów prosi się jednak o 6 stopień. Krótka dźwignia biegów o małym skoku daje pozytywne wrażenie precyzyjnego przełączania biegów. Zawieszenie twarde gwarantuje w miarę stabilą jazdę. Układ kierowniczy pracuje precyzyjnie i daje poczucie pełnej kontroli toru jazdy, ale trzeba uważać na tylną oś w zakrętach na nierównej nawierzchni. Belka skrętna to nie zawieszenie wielowahaczowe i nie klei koła do nawierzchni. Poza tym jest ciężka i wydatnie zwiększa sumę mas nieresorowanych. Fotele twarde i dobrze sprofilowane. Bagażnik wystarczająco pojemny. Duża kultura zamykania się drzwi (przyjemny dźwięk). Przyjemne oświetlenie manipulatorów i wskażników na kokpicie. Twarde i podatne na rysowanie plastiki obniżają pozytywny efekt estetyczny wynikający z pracy projektantów wnętrza. Sugestia dla producenta: dodać 6 bieg, kokpit wykonać z lepszych materiałów, zawieszenie tylne osadzić na wahaczach i będzie to najpopularniejszy samochód na europejskim rynku.