Ocena samochodu: BMW X3

nadwozie:
SUV 5 drzwiowy
generacja:
[F25] 2010-
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1995
rodzaj:
osobowy
wersja:
xDrive 20d
rok produkcji:
2012
przebieg:
20000
ocenia:
Marcin
kierowca od lat:
10
miał dotychczas:
4 samochody
   ocena łączna:

4.25

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
7.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
dobra elastyczność w zakresie prędkości powyżej 60 km/h
zaleta
spore przyspieszenie na wyższych prędkościach
zaleta
system automatycznych świateł drogowych (opcja), dobre biksenony
zaleta
dobrze i szybko podgrzewane fotele (opcja), podparcie lędźwiowe (opcja) nie zawsze dobrze działa
zaleta
lekkie prowadzenie (nie jak w X1
Wady:
zaleta
spaliło się sprzęgło po 14 km od wyjazdu z salonu
zaleta
kiepskie ruszanie ze świateł; brak szans na osiągnięcie 7,5 do setki na manualnej skrzyni
zaleta
drogie dodatki
zaleta
padł bezpiecznik odpowiedzialny w schowku - rzekomo służy tylko zapalniczkom -jak powiedzieli w serwisie (w schowku?)
zaleta
mały bagażnik, sterowanie gałka zamiast na ekranie dotykowym
Podsumowanie:

drogie auto ale warto jednak z automatyczną skrzynią

Auto generalnie dobrze się prowadzi ale ręczna skrzynia biegów to nie to. Mamy wyobrażenie, że automat byłby duuuużooo lepszy. Wówczas start byłby chyba na światłach o niebo lepszy i prowadzenie łatwiejsze. Obecnie na manualu to żółw. Jak się już rozgrzeje to można pojechać i nawet się pokusić o porównanie z Cayenne, ale przy starcie - wszyscy są lepsi. Oczywiście mają wrażenie, że się nie starasz.. Reszta do zaakceptowania a nawet polecenia. Wybrałbym jeszcze raz z automatem. Nie dałabym jednak więcej niż dałem tj. 170 parę tysięcy, dzięki obniżce o 10% dla prawników.