Ocena samochodu: BMW X1

nadwozie:
SUV 5 drzwiowy
generacja:
[E84] 2009-2015
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1995
rodzaj:
osobowy
wersja:
xDrive 20d Automat
rok produkcji:
2010
przebieg:
15000
ocenia:
Michal
kierowca od lat:
14
miał dotychczas:
4 samochody
   ocena łączna:

4.50

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
8.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
7.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Bardzo dobry silnik, bardzo oszczędny, wogóle nieodczuwa się pracy klimatyzacji
zaleta
Bardzo dobra, automatyczna skrzynia biegów, elastyczna zmiana biegów, jednakowa dawka mocy przy każdych obrotach i w każdych warunkach.
zaleta
Zawieszenie o niebo lepsze niż w modelu X3. Bardziej komfortowe i sprężyste. Jednakże nadal nastawione na sportową jazdę. Auto trzyma sie asfaltu w każdych warunkach jak przyklejone.
zaleta
Wnętrze dosyć przestronne, dobrze wyciszone, komfortowa pozycja zarówno na fotelach jak i tylnej kanapie. Radzę zamówić sportowe fotele z przodu, ponieważ mają one bardzo dużo możliwości regulacji. Fotele standartowe mają znacznie mniej. Obsługa deski rozdzielczej bez zarzutu. Opcjonalna, dwustrefowa klimatyzacja działa fenomenalnie (warto za nią dopłacić), tak samo jak radio BMW professional i złącze USB. Warto zamówić beżowe wykończenie wnętrza, ponieważ tworzy się interesująca kombinacja elementów z czarnego tworzywa sztucznego z beżowymi.
zaleta
Napęd x-drive jest bezdyskusyjnie świetny. Dzięki niemu w każdych warunkach jest się królem szos. BMW X1 bez napędu x-drive traci sens.
Wady:
zaleta
przy niskich obrotach i gdy silnik jest zimny, bywa dosyć głośny - zwłaszcza na zewnątrz. Jednak gdy silnik jest rozgrzany, zaczyna brzmieć przyjemnie.
zaleta
Brzy bardzo dużych nierównościach na drodze (zwłaszcza poprzecznych zapadliskach) pasażerowie tylnych siedzeń mogą odczuwać dyskomfort z racji sportowego zawieszenia - dlatego radze zamówić do auta felgi maksymalnie w rozmiarze 17 cali z oponami 225/45 R. Felgi 18 calowe z oponami o niższym profilu typu runflat powodują sporą utratę komfortu. Poza tym felgi 18 - stki łatwiej uszkodzić, o co przy naszym stanie dróg nietrudno.
zaleta
Jakość wykończenia wnętrza nie jest do konca dopracowana. Jak na auto klasy premium, spasowanie niektorych elementow rozczarowuje. aby być z auta naprawde zadowolonym, trzeba zamówić bardzo duzo elementów z listy wyposażenia dodatkowego. Wersja podstawowa bardzo rozczarowuje swą ubogością.
Podsumowanie:

Auto godne polecenia

Podsumowując auto jest godne zakupu i sprawdza sie w każdych warunkach. Polecam go zwłaszcza ludziom młodym, ponieważ stylistyka auta jest właśnie młodzieżowa. Serwis, części zamienne i niektóre dodatki są nieco tańsze niż do innych modeli z serii X. Auto jest oszczędne, ma rewelacyjny napęd x-drive i dobre zawieszenie, którego komfort jest do zaakceptowania. Auto jest dobrze wyciszone i dzięki temu długie podróże nie są męczące. Jeżeli firma BMW popracuje troszkę nad jakością wykończenia wnętrza i nad bardziej atrakcyjnym wyposażeniem podstawowym , to auto będzie bezkonkurencyjne w swojej klasie.