Ocena samochodu: BMW Seria 3

nadwozie:
SEDAN 4 drzwiowy
generacja:
[E36] 1990-1998
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1596
rodzaj:
osobowy
wersja:
316i
rok produkcji:
1991
przebieg:
205000
ocenia:
miki1406
kierowca od lat:
21
miał dotychczas:
9 samochodów
   ocena łączna:

4.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.00
Silnik
Oceny silnik
4.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
3.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
średnie spalanie po mieście:
13.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
10.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Niemiecka myśl technologiczna. Tutaj widać dokładnie, że przy produkcji auta nie oszczędzano gdzie się da. W tej chwili ceny części do tej klasy BMW są śmiesznie niskie, a rynek wtórny bogaty w części "z odzysku".
zaleta
Świetny wygląd, charakterystyczny kanciasty wzór cieszy oko mimo swoich lat. Trwała gruba blacha mimo braku ocynku.
zaleta
Jak na wiek auta mało awarii, a jeśli się zdarzą tyczą raczej osprzętu.
zaleta
Komfort jazdy na wysokim poziomie, dobrze dobrane zawieszenie. Wspaniały układ kierowniczy i mega mała średnica zawracania dzięki napędowi na tył ;-D
zaleta
Doskonały silnik, który mimo ponad 205tyś km dalej żywo chodzi i nie przekracza norm spalania oleju silnikowego. Dość dobrze znosi LPG
Wady:
zaleta
Spore spalanie, którego powodem jest mały silnik i dość spora masa auta. Instalacja LPG daje pewną oszczędność ale dość silnie krzywdzi auto pod względem przyspieszenia ;-/
zaleta
"Bocian" - Choć mi osobiście się nie przytrafił, to wiele osób skarży się na tą dolegliwość, przyczyną "klekotu" spod maski jest słabe smarowanie układu rozrządu, co prowadzi do jego nadmiernego zużywania.
zaleta
Jak na auto tego segmentu to dość mało miejsca... Mi nie przeszkadza, ale może być kłopotliwe.
zaleta
Kłopotliwy układ chłodzenia cieczą, zdarzają się wycieki, ale winę przelewam raczej na wiek auta.
zaleta
Mała trwałość paska rozrządu (zalecana wymiana co 20tyś. km.) Koszta wymiany są niewielkie ale myśle, że to wada.
Podsumowanie:

Stare BMW E36 M40 316i

BMW serii 3 model E36 pojemność 1.6 silnik M40 to auto, którym na pewno pocieszy się osoba, która ma choć troszkę umiejętności mechanicznych. Auto za każdą włożoną złotówkę umie się odwdzięczyć bezawaryjną pracą. Bardzo tani koszt części i umiarkowane spalanie. Dla osób które szukają sportowych emocji i kontrolowanych poślizgów jednak, 1.6 to mały silnik. Takie osobi winny szukać BMW z silnikami od 2.0 w góre. 1.6 potrafi pokazać rogi, ale nie jest szaleńcem. Zawieszenie auta jest lepsze niż w niejednym dobrym aucie. Przy przebiegu 205tyś. km. zaczynam myśleć nad wymianą oryginalnych amortyzatorów!! (Boge Automatic - gazowo-olejowe amortyzatory firmy bilstein) Układ napędowy nie sprawia kłopotów. Problemy może sprawiać natomiest układ elektroniki silnika, ale jak wcześniej napisałem, jest tani w naprawach. Bardzo dobre wspomaganie. Świetny model na początek kariery z BMW i tylnym napędem. Ja jako osoba o wykształceniu i hobby technicznym osobiście bardzo polecam...