Ocena samochodu: Audi A6

nadwozie:
KOMBI 5 drzwiowy
generacja:
Avant [4F] 2005-2008
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
2967
rodzaj:
osobowy
wersja:
3.0 TDI Quattro Tiptr. aut.
rok produkcji:
2005
przebieg:
140000
ocenia:
Mat
kierowca od lat:
18
miał dotychczas:
10 samochodów
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
12.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
9.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Świetny napęd Quattro - tak jak w poprzednim modelu
zaleta
Doskonały silnik diesla - mocny, zrywny, cichy, szybko wchodzący na obroty, wysoki skok jakościowy w stosunku do poprzednika
zaleta
Perfekcyjny układ jezdny i hamulce - jakaż różnica wobec poprzednika, który przecież był też niezły
zaleta
Piękna (wg mnie) linia nadwozia, bajeranckie światła led
zaleta
Nowoczesne i komfortowe wnętrze, świetnie dobrane materiały, nowatorskie rozwiązania
Wady:
zaleta
Mam ten samochód dość krótko i był tylko w dwóch dłuższych trasach po kilkaset kilometrów, na pewno co zauważyłem, to spadek jakości niektórych elementów wnętrza - ozdobne listwy aluminiowe nieprzyjemnie się rysują
zaleta
Tkanina obiciowa bagażnika odłazi od schowków bocznych
zaleta
Wrażliwy układ elektroniczny na odłączenie akumulatora - po tym fakcie wyskakują błędy na komputerze
zaleta
Dużo bardziej skomplikowana budowa np. zmienianie klocków jest ściśle powiązane z elektroniką (nowe klocki trzeba programować pod komputerem)
zaleta
U mnie to nie występuje (jeszcze) ale szukając auta widziałem to na zdjęciach oferowanych aut - nadal występuje problem wycierania "gumowanej" farby na przyciskach od szyb i świateł (producent tutaj się nie poprawił)
Podsumowanie:

Drogi ale warto?

Odpowiedź na to pytanie pozostawiam potencjalnym kupującym. Mogę napisać tutaj moje doświadczenie z przejścia z modelu C5 2.5TDI Quattro na C6 3.0TDI również 4x4. Oraz pod kątem BMW serii 5 i Mercedesa klasy E. Co prawda nie jeździłem najnowszą klasą E, bo t dość "świeże" auto na rynku. Co mogę powiedzieć, różnica jest wielka w stosunku do poprzednika. Układ jezdny na 100% lepszy niż w A6 C5 oraz np. w BMW 5 E39. W ogóle Mercedesa i BMW bez napędu 4x4 nie ma co porównywać - wie to ten, kto jeździł autem z permanentnym napędęm na obie osie. Tutaj C6 ma wielką przewagę nad konkurencją, co dobitnie pokazują ostatnio warunki pogodowe - autem z napędem na tył po prostu nie da się jeździć w takich warunkach. C5 ma jednak bardziej wytrzymałe wnętrze i dokładniejszy montaż (odchodząca okleina z pokryw schowków w bagażniku C6). Pomimo większej pojemności silnika o 0,5 litra przy rozstądnym operowaniu pedałem gazu, można uzyskać mniejsze wartości spalania niż w przypadku motoru 2.5TDI Quattro. Nadmienię również to, iż w starszym modelu miałem skrzynię manualną, a tu jest 6-biegowy tiptronic, a taka skrzynia powoduje podwyższone spalania. Także myślę, że producent odrobił lekcje - ten model naprawdę umie mniej spalic. Wartości spalania chwilowego mieści się miedzy 5 a 40 litrów i jest możliwe spalanie około 5 litrów przy prędkości constans 50-70km/h. Układ hamulcowy doskonalszy, lepsze wyciszenie, wiekszy bagażnik oraz świetne zawieszenie przejęte z większego A8. Mam go dopiero pół roku - nic w nim nie robiłem oprócz uzupełnienia płynu hamulcowego oraz wymiany oleju. Nie ma jakis istotnych wad. No i ma łańcuch rozrządu - wreszcie nie trzeba się martwić o silnik!