Ocena samochodu: Audi A6

nadwozie:
KOMBI 5 drzwiowy
generacja:
Avant [4B] 2001-2005
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
2496
rodzaj:
osobowy
wersja:
Avant 2.5 TDI Quattro
rok produkcji:
2004
przebieg:
200000
ocenia:
Lukas
kierowca od lat:
15
miał dotychczas:
9 samochodów
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
10.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
9.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Świetny perfekcyjny napęd Quattro
zaleta
Bardzo dobry układ jezdny, hamulce, ukł. kierowniczy
zaleta
trwałe i bardzo dobrej jakości materiały wykończeniowe
zaleta
Bardzo dynamiczny i elastyczny silnik, przy tym miły dla ucha gang silnika V6
zaleta
Satysfakcjonujące wyposażenie z zakresu komfortu, bezpieczeństwa i wyglądu zewnętrznego
Wady:
zaleta
zauważalnie gorsze zawieszenie niż np. BMW 5
zaleta
wyciszenie wnętrza jest wyraźnie słabsze niż u konkurencji (Mercedes, BMW)
zaleta
dość wysokie spalanie spowodowane napędem 4x4
zaleta
drogi serwis i części zamienne
zaleta
w rankingach kradzieży dość "chodliwe" auto
Podsumowanie:

Audi A6 Avant 2.5TDI Quattro - mój muł pociągowy

Auto zakupiłem we wrześniu 2007 roku od firmy leasingowej z przebiegiem 170tys km. Samochód miał w idealnym stanie wnętrze, jak również nie posiadał oznak zużycia z zewnątrz. Auto było do końca serwisowane w Audi. Teraz serwisuje je w profesjonalnym - nieautoryzowanym serwisie AUDI, VW, SEAT we Wrocławiu. Przez około 14 miesięcy zrobiłem tym samochodem 32tys km, głównie po autostradach w Europie. W aucie wymieniłem dotychczas filtry, oleje i płyny eksploatacyjne po 20, a nie po 30 tys km jak zaleca producent. Oprócz tego wymieniłem obie osłony przegubów ponieważ były uszkodzone. Wymieniłem także tarcze i klocki hamulcowe z przodu oraz klocki z tyłu. Poza tym miałem jedynie problem z el. regulacją fotela kierowcy - popsuł się przycisk do pompowania siedzenia, co było spowodowane pęknięciem wewnętrznej konstukcji regulacji odcinka lędźwiowego. Wcześniej użytkowałem audi A4 po liftingu 99/00, które miało problemy z trwałością zawieszenia przedniego. Modele A6 od 2003 roku mają wzmocnione i poprawione zawieszenie, co sam poświadczam, ponieważ nie stwierdzono u mnie problemów z przednim zawieszeniem. Auto ma dość wysoki moment obrotowy i mimo swojej wagi, potrafi dotrzymać tempa autom wyposażonym w dużo mocniejsze jednostki benzynowe. Dla mnie jest to swoisty muł pociągowy, bardzo dobrze sprawdza się do ciągnięcia lawety z małymi autami. (Spalanie 11 l/ 100km). W warunkach zmniejszonej przyczepności (deszcz, śnieg, błoto pośniegowe) napęd na obie osie sprawdza się rewelacyjnie, także ESP praktycznie nie wspomaga auta przy dynamicznej jeździe. Oprocz tego cenię w tym aucie jakość wykonania, funkcjonalność nadwozia - duże możliwości przewozowe (można przewieźć lodówkę albo duży 42 cale telewizor). Mogę jak najbardziej z przekonaniem polecić, ten duży samochód rodzinny.