Ocena samochodu: Audi A4

nadwozie:
KOMBI 5 drzwiowy
generacja:
Avant [8E] 2001-2005
rodzaj silnika:
diesel
pojemność silnika:
1896
rodzaj:
osobowy
wersja:
Avant 1.9 TDI
rok produkcji:
2004
przebieg:
345000
ocenia:
Prezes
kierowca od lat:
22
miał dotychczas:
19 samochodów
   ocena łączna:

4.50

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - olej napędowy
średnie spalanie po mieście:
7.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
5.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
dobre wykonanie
zaleta
bogate wyposażenie ale rzadko spotykane
zaleta
super silnik dobra dynamika niskie spalanie ale tylko w trasie nawet 4,5 litra nie przekraczając 110km/h
zaleta
super się prowadzi
zaleta
wygodne fotele (s line)
Wady:
zaleta
Trochę za twarde zawieszenie
zaleta
Dużo drobnych acz denerwujących usterek
zaleta
Dość duże spalanie w mieście w korkach nawet 9-10 litrów
zaleta
wytarte wałki rozrządu w silnikach na serwisie co 30,000tyś/km
zaleta
Mało egzemplarzy dobrze wyposażonych zwłaszcza w elektryczne wszystkie szyby
Podsumowanie:

Potrafi zdenerwować ale prowadzi się jak marzenie

Audi 1.9 Tdi ogólnie w większości bez poważnych usterek,jedna z nich to wytarty wałek rozrządu 310000,taniej mnie wyszło wstawić drugi silnik(98tyś przebiegu)kupiony w niemczech ,gdyż poprzedni właściciel jeździł na log serwis więc był bardziej zużyty niż jak serwisuje się co 15000tyś,wcześniej przy 265tyś wymieniona turbina,po za tym,na przestrzeni od nowości do 340tyś km wymieniony 7 razy podnośnik szyby lewej przedniej ostatnio sam go wymieniłem i znalazłem usterka której serwis nie znalazł,a mianowicie źle wklejony zaczep szyby co powodowało ciężką pracę i ciągłe przed wczesne urwanie linek,co jeszcze wymiana dwukrotnie nawigacji rns-e gwarancja,nieszczelna uszczelka pod komputerem no i woda w aucie w efekcie zaśniedziałe kable od centralnego zamka i awaria elektryki tylnych drzwi,pęknięty kabel łączący słupek z drzwiami,ponownie problemy z navi ale wystarczy odłączyć akumulator i jest ok po ponownym podłączeniu,zablokowany amortyzator od schowka pasażera bez problemu można tak połamać zawiasy ,naprawa bardzo prosta wystarczy wywiercić otwór w tłoku i po problemie,zepsuty głośnik,lekie pocenie przewodów od intercoolera ,naprawa pompy paliwa Waku,czyszczenie ultra dźwiękiem,pompo wtrysków,wymiana łożysk przednich kół padły przy 270tyś,pierwsza awaria zawieszenia 310tyś dolny wahacz prawy,tarcze tak co 70tyś klocki co 40 tyś,Auto normalnie eksploatowane większość czasu w Niemczech autostrada dom-praca 200km dziennie potem krótkie trasy 20 km w mieście ,Auto ma wirusa od Abt,Od wymiany do wymiany nigdy nie było nic dolewane oleju ,Castrol EGE 5w 40.Ogólnie Polecam dość tania eksploatacja super osiągi przy dość niskim spalaniu.