Ocena samochodu: Alfa Romeo Giulietta

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
2010-
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1368
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.4 TB 16V MultiAir 170 KM Distinctive
rok produkcji:
2013
przebieg:
5000
ocenia:
Sebastian
kierowca od lat:
22
miał dotychczas:
9 samochodów
   ocena łączna:

4.75

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
9.0 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
8.0 [l/100km]
Zalety:
zaleta
Dynamiczny i elastyczny silnik.
zaleta
Bardzo dobre prowadzenie - opcja zawieszenia sport
zaleta
Bardzo dobre 4 tłoczkowe hamulce - opcja sport
zaleta
Bardzo precyzyjny układ kierowniczy.
zaleta
Nietuzinkowa stylistyka nadwozia i wnętrza.
Wady:
zaleta
Cześć materiałów wykończenia wnętrza jest niższej jakości.
Podsumowanie:

polecam

Naprawdę fajna zabawka. Warto zainwestować w pakiet sport. Zmodyfikowane zawieszenie powoduje że auto prowadzi się jak gokart, jazda po górskich serpentynach to przyjemność. 4 tłoczkowe hamulce Brembo są bardzo efektywne i precyzyjne. Bardzo elastyczny silnik, max moment obrotowy pojawia się nieco powyżej 2000 obr/min. Do dynamicznej jazy w zupełności wystarcza zakres obrotów 2000->4000obr/min. System DNA faktycznie działa, to nie marketing. W kabinie nie czuje się prędkości. Sportowe fotele z mikrofibry i skóry początkowo wydawały się zbyt mało wyprofilowane jednak materiał z którego są wykonane układa się do ciała kierowcy i po kilku tygodniach użytkowania wszystko jest ok. Teraz o wadach cześć materiałów wykończenia wnętrza jest niższej jakości, dolna część deski rozdzielczej oraz dolne cześć tapicerki drzwi ale to drobiazgi. Denerwujący jest dźwięk trakcji (toczenia opon) dobiegający do kabiny. Eksploatację zacząłem na zimówkach, mam nadzieje że to jest przyczyna i po zmianie na ogumienie letnie hałas zniknie.