Ocena samochodu: Alfa Romeo Giulietta

nadwozie:
HATCHBACK 5 drzwiowy
generacja:
2010-
rodzaj silnika:
benzynowy
pojemność silnika:
1368
rodzaj:
osobowy
wersja:
1.4 TB 16V MultiAir 170 KM Distinctive
rok produkcji:
2012
przebieg:
5000
ocenia:
greg101
kierowca od lat:
29
miał dotychczas:
10 samochodów
   ocena łączna:

5.00

   czy warto kupic ten model:
TAK



Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
5.00
Silnik
Oceny silnik
5.00
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
5.00
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
5.00
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - benzyna
średnie spalanie po mieście:
11.5 [l/100km]
średnie spalanie w trasie:
9.5 [l/100km]
Zalety:
zaleta
dynamiczny silnik, precyzyjna 6-cio biegowa skrzynia, znakomite działanie sprzęgła
zaleta
bardzo dobre, sportowe,obniżone zawieszenie.
zaleta
atrakcyjny wygląd nadwozia, eleganckie wyposażenie wnętrza.
zaleta
Skuteczne ogrzewanie i dobrze działająca klimatyzacja dwustrefowa.
zaleta
Nowatorskie rozwiązania systemu DNA ALFA. Bardzo prosta, czytelna, intuicyjna obsługa.
Wady:
zaleta
bez wad
Podsumowanie:

elegancki, dynamiczny samochód o sportowym charakterze.

Miałem zaszczyt skorzystać z dłuższej wielogodzinnej jazdy próbnej modelem Giulietta Alfa Romeo z silnikiem 1.4 Multiair, benzynowym o mocy 170 KM z turbiną. Bardzo wysoko oceniany w testach NCAP samochód, okazuje się nie tylko bezpieczny, również wygodny i elegancki. Prowadzony przeze mnie na dłuższym dystansie ok. 230 km, mieszanej trasy, pojazd zachowywał się bardzo dobrze. Nie miałem żadnych trudności z obsługą podstawowych funkcji użytkowych, czytelna tablica "zegarów" oraz wyświetlacz komputera pokładowego, informował o podstawowych parametrach, wskaźniki były jednoznaczne i rozpoznawalne. Pierwszy odcinek jazdy, "zapoznawczy" dał wynik dość dużego zużycia paliwa /11,5 l/100km/. Przypuszczalnie na ten wynik "zapracował" nieodpowiedni styl jazdy oraz głównie przejazdy miejskie. Następna część prób poza miastem, przy stałej prędkości i wysokich biegach, dała efekt zmniejszenia zużycia paliwa do 9.5 l/100 km. Samochód przy ruchu po drogach zaśnieżonych, prowadzi się bezpiecznie, przy wykorzystaniu odpowiedniej funkcji DNA. Zaskoczyło mnie również gwałtowne zwiększenie dynamiki, przy załączeniu poz. do góry w DNA. Auto dostawało nagle ogromnego "kopa" i gwałtownie przyspieszało. Funkcja ta była przydatna, głównie przy wyprzedzaniu w jazdach po trasach autostradowych. Moje próbne jazdy odbywałem w dniach 23 i 24 marca, dzięki uprzejmości Doradcy Carservi-su Marka Babińskiego. Grzegorz T. Warszawa